Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

reklama

Závod F3 ve Spa: Sophie Flörsch opět na bodech!

Za proměnlivých podmínek předvedla F3 ve Spa nervy drásající závod.  Prosadili se jezdci, kteří vsadili na obutí do deště a Taylor Barnard z týmu Jenzer slavil svůj první triumf. Radovat se mohl i PHM Racing by Charouz, kterému spolehlivá Sophie Flörsch dojela pro body. Jako již v Rakousku…  

Před startem se musíme krátce vrátit k tomu, co měl být včerejší sprint. Po neuralizacemi naprosto zkaženém podniku rozhodli stewartové, že jezdcům dle paragrafu XY neudělí body. 10 hodin později své rozhodnutí přehodnotili a dle paragrafu YX body přeci jen pršelo. K tomu se, jak je zvykem, dodatečně trestalo. Mimo jiné si poté pohoršili O´Sullivan a Beganovic. Krásně to vykreslilo naprostou přeregulovanost moderního motorsportu, za které už ani potentáti FIA v jejich bílých košilkách nevědí, co platí a co ne…

Do dnešního závodu nastoupil Gabriel Bortoleto s 42bodovým náskokem na Josepa Martiho, mohl se tedy za příznivých podmínek stát předčasně mistrem. Startovalo se opět na vlhké vozovce pod zataženou oblouhou,  ale jen letmým startem po úvodním kole za Safety Carem. Čekala pár diváků na tribunách a tisíce skalních fandů na levnějších svazích podobná fraška jako včera..? Ne, tentokrát se skutečně závodilo.

Kdo vsadil na „mokré“ obutí, ten zpočátku jásal. Z prvního kola se jako první vrátil Paul Aron před Taylorem Barnardem a Mari Boyou. Také PHM Racing by Charouz vybavil Sophii Flörsch pneumatikami do deště a zkušená Němka se za to poděkovala skokem kupředu na 8. pozici.

„Vody seshora“ ovšem nepřibývalo a bylo otázkou, kdy vozy vyjedou suchou stopu, která by upřednostňovala „slickovou frakci“? Po 4 kolech vletěl Oliver Göthe v místech, kde roku 1985 zahynul Stefan Bellof, zle do bariéry v Eau Rouge a neutralizovalo se. Lídr Aron a několik ostatních hned měnili na bezvzorkové pneumatiky – Estonec tím zahodil vítězství…. V mezičase dokázali oba málo kompetentní kolegové Sophie Flörsch „parkovat“ své vozy mimo asfalt, zatímco Charouzova jednička dokázala postoupit na skvělou 6. pozici.

V pořadí Taylor, Mansell, Bedrin, Garcia, Montoya, Flörsch se 8 kol před koncem re-startovalo. Hned za nimi ovšem již číhal Aron.

Na špičce se o vítězství duelovali Taylor Barnard s Christianem Mansellem. Zůstat na mokrých pneumatikách bylo definitivně správným tahem: 6. Flörsch měla 3 kola před cílem náskok 10 sekund na sedmého Colleta. Právě to ale byla fáze, kdy slicky začaly být rychlejší alternativou.

Mladý Angličan z týmu Jenzer managovaný Paulem Müllerem ale již měl rozhodující náskok. Závod Barnard nakonec vyhrál s menším náskokem na Mansella a týmového kolegu Nikitu Bedrina. Naprosto senzační výsledek pro švýcarskou stáj Andrease Jenzera podtrhl Mexičan Garcia na 4.místě.

Flörsch s Montoyou Brazilec Collet těsně před cílem přeci jen předjel, Němka ale přesto dojela na výborné 7. pozici. Zůstane jí těchto 6 bodů? Chytráci od FIA jednají o jejím možném přestupku při vyjetí z boxů před závodem. Zkoumá se ovšem i akce Colleta při předjetí.

Do posledního podniku F3 v Monze nastoupí Bortoleto s náskokem 38 bodů na Arona – o titul může přijít již jen teoreticky.

 Výsledek závodu F3 ve Spa-Francorchamps:

1. Taylor Barnard, Jenzer               

2. Christian Mansell, Campos          

3. Nikita Bedrin, Jenzer                

4. Alejandro Ggarcia, Jenzer            

5. Caio Collet, Van Amersfoort            

6. Sebastian Montoya, Hitech         

7. Sophia Flörsch, PHM Racing by Charouz

8. Paul Aron, Prema

9. Josep Marti, Campos

10. Franco Colapinto, MP

25. Woohyum Shin, PHM Racing by Charouz  

nedojel: Roberto Faria, PHM Racing by Charouz

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency a Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama