Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Start sezony F-regional v Imole: Zlatí Stenshorne a Haverkort

Při prvním podniku špičkově obsazeného evropského šampionátu F-Regional se v sobotu zcela nečekaně prosadil norský debutant Martinius Stenshorne. Nedělní závod, který zmařilo 5 neutralizací, připadl Nizozemci Kasovo Haverkortovi.

32 pilotů neuvěřitelně našlapaného šampionátu „Formula Regional Championship by Alpine“ (dříve Formule Renault) mělo dosti příležitostí, připravit se na sezonu 2023: během posledního měsíce se testovalo v Barceloně, Le Castelletu a v Monze. Nejvýrazněji se při tom předvedl brazilský junior Ferrari, Rafael Camara. V Imole měl on a jeho soupeři poprvé možnost, svou skutečnou formu naostro potrvdit.

Sobotní závod: Z ničeho nic – Stenshorne

Nejlepším časem páteční kvalifikace překvapil Norský rookie Martinius Stenshorne (R-Ace) před hvězdou F4 sezony 2022, domácím talentem Kimi Antonellim (Prema), Rafaelem Camarou (Prema), dalším překvapením Mexičanem Santiago Ramosem (RPM), Španělem Lorenzem Fluxou (Prema) a Nizozemcem Kasem Haverkortem (Van Amersfoort). Syn rakouského ex-pilota F1 Alexandra Wurze, Charlie stačil jen na 22. pozici, pro Emersona Fittipaldiho juniora a nový tým Sainteloc začalo „dobrodružství F-Regional“ vystřízlivěním v podobě 25. startovního místa.

Na startu sobotního závodu se Stenshorne nenechal nikým překvapit a vedl před Antonellim, Camarou, Fluxou a Haverkortem. Kdo čekal, že se hvězdný Antonelli během několika kol s lídrem vypořádá, ten špatně odhadl výbornou Stenshornovu formu. Norský talent si na trojici vozů Prema rychle vybudoval 2sekundový náskok a ten s přehledem držel až do zcela bezdůvodné neutralizace (Polák Bilinski odstavil svůj vůz daleko za záchytnou zónou) 8 minut před koncem. Na Stenshornově převaze nic nezměnil ani re-start. Závod skončil předčasně kvůli  vozu Mediny ve štěrku a beze změn pořadí na předních místech. Fittipaldi se propracoval kupředu na 19. pozici. 

1. Martinius Stenshorne, R-ace

2. Andrea Kimi Antonelli. Prema

3. Rafel Camara, Prema

4. Lorenzo Fluxa, Prema

5. Kas Haverkort, Van Amersfoort

6. Tim Tramnitz, R-ace

Nedělní závod: Parodii na pojem „závod“ vyhrál Haverkoort

Pole-position nedělního závodu patřila aktuálně největší německé naději Timovi Tramnitzovi z týmu R-ace. Chlapec z Hamurgu se kvalifikoval před silným Haverkortem, Camarou, Joshuem Dufekem (Van Amersfoort), sobotním vítězem Stenshornem a Nikhilem Borjou (Trident). Kimi Antonelli kvůli technickému problému nestartoval.

Nejlepší startovní reakci předvedl Kas Haverkort. V první šikaně byl před Tramnitzem, Bohrou a Stenshornem. Moc déle se za ostrého tempa ovšem nedostali – po nehodě Dufeka s Camarou se totiž neutralizovalo. Třetina závodu tím byla ztracena, což Haverkortovi jistě málo vadilo.  Restart se mu poté vydařil výborně a společně s Tramnitzem ujeli Stenshornovi, který se stačil posunout před Bohru, ještě, než se neutralizovalo znovu: v Tose se srazili Durksen s Giustim… Do poločasu závodu se tedy závodilo pouze necelá tři kola – jaká to fraška… Problémem roku 1995 „okleštěného“ autodromu v Imole je, že nabízí jen jediné místo k předjetí – první šikanu. Tam ovšem končí většina takových pokusů nehodou, což v moderním sportu vede k neutralizacím. Začarovaný řetěz, který vylučuje opravdové závodění.

A „Formula Safety-Car“ našla svého pokračování hned několik sekund po druhém re-startu: v boji o druhé místo s týmovým kolegou Stenshornem  vyletěl do štěrku Tramnitz… Další re-start vedl jen k další neutralizaci, když svůj vůz poškodil a odstavil Bilinski. A tak musel Haverkort již jen jedinkrát překvapit při re-startu Stenshorna, objet ještě jednou Autodromo di Imola – a mohl se kvůli vypršení předepsaného času radovat z vítěztsví v trapném závodě před překvapením víkendu Stenshornem a Bohrou. Pro exoty  Zagazetu z Peru a Mexičana Ramose znamenaly pozice 5 a 6 za Bernierem nejlepší výsledky kariér. Charly Wurz (11.) a Emerson Fittipaldi jr. (19.) si na podobné úspěchy ještě musejí počkat…

1.  Kas Haverkort, Van Amersfoort

2. Martinius Stenshorne, R-ace

3. Nikhil Bohra, Trident

4. Victor Bernier, MP

5. Matias Zagazeta, R-ace

6. Santiago Ramos, RPM

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama