Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Testy F2 v Emirátech: Roman Staněk ani jezdci Charouz Racing System nezaháleli

Poslední závod sezony FIA-Formule 2 se konal teprve minulou neděli – čas k odpočinku tím pro týmy ovšem nezačal. Naopak. Dle vzoru F1 všechny stáje totiž na trati Yas Marina zůstaly, aby mezi středou a pátkem vyzkoušely nové jezdce a nebo prohloubily svou spolupráci s jezdci z tohoto roku. Času k tomu bylo dost: během zmíněných tří dní se zkoušelo vždy tři hodiny dopoledne a tři odpoledne. Z českého hlediska zajímala především příprava Romana Staňka, který by do F2 rád postoupil s týmem Trident a Charouz Racing Systemu, kde směli poprvé testovat Roy Nissany a Brad Benavides.

Středa: Rychlý Verschoor ovládl první den a jel ve čtvrtek domů

O první den testu byla trať odpoledne o několi desetinek rychlejší, než dopoledne. Byl to především nadmíru zkušený Nizozemec Richard Verschoor, kdo celý den udával tempo. Dopoledne zajel na voze krajanů Van Amersfoort Racingu za Dennisem Haugerem (MP) a Jackem Doohanem (Virtuosi) třetí čas. Odpoledne svůj výkon o 0,5s zlepšil, což znamenalo nejlepší výkon dne. Z nováčků se nejvýrazněji uvedl Brit Oliver Bearman (Prema). Také Moravák Roman Staněk se ovšem mohl ohlédnout  po slibném “prvním setkání” s Dallarou-F2 italské stáje Trident: s přehledem se pohyboval mezi top10 (ráno 7., odpoledne  8.), přičemž na Verschoora ztrácel pouze 0,6s. Charouz Racing System nasadil v Emirátech zkušeného Izraelce Roye Nissanyho a debutanta Brada Benavidese (Američana s latinskými kořeny). Nissany se ihned zabydlel ve středu časových listin, Benavides se rychle zlepšoval a odpoledne byl bezprostředně za kolegou dobrý 15.

Nejrychlejší časy středy:

1. Richard Verschoor, Van Amersfoort                1:36,395s

2. Frederik Vesti, Prema                                     1:36,398s

3. Oliver Bearman, Prema                                  1:36,558s

4. Dennis Hauger, MP                                          1:36,574s

5. Ayumu Iwasa, DAMS                                     1:36,773s

Pro porovnání:

Roman Staněk, Trident                                     1:36,923s

Roy Nissany, Charouz Racing System             1:37,229s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:37,878s

Čtvrtek: Favorit Jack Doohan předvedl své ambice

U Charouz Racing Systemu to očividně myslí s jezdeckou dvojicí Nissany-Benavides vážně – Izraelec s Američanem seděli v kokpitech českých vozů i ve čtvrtek. Nissany přesvědčil o „rychlé dopoledne“ 7. časem, pouhé 4 desetiny za nejrychlejším celého dne, Jackem Doohanem. Za Australanem se seřadili vesměs zkušení borci Jehan Daruvala, Ayumu Iwasa, Ralph Boschung a bývalá Chrouzova jednička, Enzo Fittipaldi. Brazilec pojede v rámci svého postupu mezi juniory Red Bullu roku 2023 za Trevora Carlina. Nejlepším nováčkem byl tentokrát s pátým časem Ind Kush Maini (Campos), bratr pilota DTM. Roman Staněk, který by jistě rád prodloužil svou vele-úspěšnou spolupráci se stájí Tridend postupem do Formule 2, byl 18. Odpoledne simulovaly týmy prostřednictvím vydatných long-runů především nastavení do závodů. Nejlépe to vyšlo týmům Prema a DAMS, jejichž jezdecké dvojice Vesti-Bearman a Iwasa-Leclerc obsadily první čtyři místa. Také Nissany, Benavides a Staněk potvrdili 7. až 9. časem, že v tomto ohledu našli správný set-up.

Nejrychlejší časy čtvrtku:

1. Jack Doohan, Virtuosi                             1:35,990s

2. Jehan Daruvala, MP                               1:36,160s

3. Ayumu Iwasa, DAMS                              1:36,165s

4. Ralph Boschung, Campos                       1:36,311s

5. Enzo Fittipaldi, Campos                           1:36,335s

Pro porovnání:

Roy Nissany, Charouz Racing System             1:36,352s

Roman Staněk, Trident                                     1:37,152s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:37,243s

Pátek: Poprvé zazářil šampion F3 Martins

Kariéra Victora Martinse se zatím vyvíjí dle zavedlého „francouzského systému“: Junior Renaultu se stal mistrem Evropy F-Renault, postoupil do F3 a v Monze získal i zde titul mistra. Zůstane u týmu ART a pojede za něj příští rok ve Formuli 2. První dva dny arabských testů pojal nováček zdrženlivě, v pátek ale udeřil nejrychlejším kolem 3denních zkoušek! Hned za ním ukončili testy další dva jezdci, kteří budou platit za favority ročníku 2023, Jack Doohan a Theo Pourchaire. Také z pohledu Charouz Racing Systemu skončila sezona slibně: Nissany vypálil na trať 4. nejrychlejší čas, přičemž mu na Martinse scházelo jen směšných 7 setin! Izraelec tedy může být s průběhem třídenní spolupráce s Charouzem stejně tak spokojený jako tým – uvidíme tedy roku 2023 ve Formuli 2 židovsko-českou alianci..? Staněk a Benavides tentokrát na špičku nestačili.  Poslední session po polední přestávce (byla zhruba o sekundu pomalejší, než dopoledne) ovládli nováčci. Nejrychlejší byl Maini před Villagomezem (Van Amersfoort). Za Novalakem skončili daleko vepředu i Zane Maloney a Arthur Leclerc. Staněk byl znovu relativně daleko vzadu, zatímco Benavides nenastoupil.

Teprve poté začala i pro Formuli 2 zimní přestávka. Potrvá až do poliviny února, než se týmy znovu sejdou k dalším testům v Bahrajnu.

Nejrychlejší časy pátku:

1. Victor Martins, ART                                       1:35,908s

2. Jack Doohan, Virtuosi                                     1:35,935s

3. Theo Pourchaire, ART                                  1:35,968s

4. Roy Nissany, Charouz Racing System           1:35,978s

5. Arthur Leclerc, DAMS                                    1:36,014s

Pro porovnání:

Roman Staněk, Trident                                     1:37,046s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:38,108s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama