Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Pozor soutěž! Vyhrajte knihu Romana Klemma „Hrdinové Formule 1, osm nesplněných snů“

Milý čtenáři, vyhlašujeme soutěž o novou knihu Romana Klemma, „Hrdinové Formule 1, osm nesplněných snů“. Aby jsi se dostal do slosování, stačí odpovědět tuto jedinou otázku: Kdy a kde vyhrál Patrick Depailler svou první Grand Prix F1? Uzávěrka odpovědí je 10. prosince 2022. Jako malou pomoc Ti nabízíme krátký výňatek z knihy:

„Pro neděli mám dva favority – Nikiho a Patricka,“ věštil v sobotu večer Ken Tyrrell a mnozí to považovali jen za jakousi verbální podporu jeho pilota. I pátý Depailler totiž ztrácel na Michelinem vyzbrojeného polemana Reutemanna 0,8s a v neděli jistě nepatřil do neužšího kruhu favoritů. Bylo zataženo a krátce před startem, který byl stanoven na 15:30h začalo lehce kapat. Počasí se ale umoudřilo a když už toho pamětného dne neobdařilo Cote dˇAzur sluncem, tak mu alespoň darovalo suchý závod. Závod, ve kterém Reutemann svou výhodu zahodil hned na startu. Byli tu ovšem dva piloti, kteří na rozdíl od Argentince vyrazili jako rakety: Watson se katapultoval do vedení následován senzačně reagujícím Depaillerem. Za nimi vzal Lauda francouzského miláčka publika do „kleští Brabhamů“. A pak následovala velká cena s opravdu velkým „V“. První tři si kolo za kolem nedarovali ani centimetr. Patrick tlačil na Johna, Niki tlačil na Patricka. Prvním, kdo zakolísal, byl Ir. Tempo totiž nevydržely jeho brzdy a v 38 kole to Watson prostě neustál před šikanou a letěl rovně do bezpečnostní zóny. 37 kol před koncem se tedy Depailler ocitl v čele. Čekal “věčného smolaře” s Laudou v zátylku stejný osud jako v Kyalami, nebo se mu konečně podaří nemožné…? Patrickovy šance se výrazně zlepšily o sedm kol později, když Lauda zavítal do boxů k výměně měknoucí pneumatiky. Teď tedy vedl s velkým náskokem na Watsona. I když Lauda zezadu předvedl jednu z nejlepších stíjhacích jízd své kariéy, byl v cíli nakonec 22s za šťastným vítězem Depaillerem. Jindy tak flagmatické francouzské publikum zpívalo radostí a vítěz Grand Prix de Monaco shrnul svůj největší den v kokpitu takto: „Před závodem jsem si docela věřil. Naše auto sedí s plnou nádrží výborně a věděl jsem, že úvodem budeme velmi rychlí. Také naše volba pneumatik trefila přesně do černého. Na levé straně jsme nazuli dost tvrdou, vpravo měkčí směs. Všechno sedlo perfektně. Teprve když jsem pak měl ten velký náskok, tak jsem si začal dělat starosti, jestli se zase něco nepokazí. Teď, když jsem konečně vyhrál, tak se docela divím, jak lehké to někdy je.“

Pokud možno správnou odpověď na soutěžní otázku pošlete na mail: dom.press@seznam.cz

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama