V infieldu mohutného trioválu, kterému se dříve říkalo „Eurospeedway Lausitz“ se konal další podnik německého mistrovství GT, ADAC-GT-Masters. Zatímco se o šedivou a mokrou sobotu prosadil Joos-Porsche německo-turecké posádky Engelhart-Güven, radovali se za nedělního slunečna Němci Zimmermann a Mies na Land-Audi. Pro Güvena, Zimmermanna a stáj Joos to znamenalo první vítězství v tomto šampionátu.
Sobota: První úspěch německo-turecké kooperace
Na 22 posádek neměckého šampionátu čekalo v sobotu v areálu bývalého východoněmeckého hnědouhelného revíru nevlídné deštivé počasí. Zarámováno prázdnými tribunami předimenzionovaného areálu to působilo dosti ponuře. Touto náladou se zkušený Christian Engelhart ovšem nenechal ovlivnit a zajel v dopolední kvalifikaci s brčálově žlutém Joos-Porsche 911 GT3 nejrychleji. Švýcar Patrick Niederhauser (Rutronik-Audi R8) byl o 14, Maximilian Paul (Paul-Lamborghini Huracán) o 20 setin sekundy pomalejší.
A v tomto smyslu pokračoval vyslovený specialista GT Engelhart i v odpoledním závodě. Za lehkého deště, ovšem na velmi mokré vozovce se usadil na špičce před Niederhauserm, Costou Balboem (Frey-Lamborhini) a Paulem. Po polovině závodu předal vůz právě na této pozici kolegovi Ayhancanovi Gúvenovi – i když se na něj Niederhauser často silně tlačil.
Od Švýcara převzal mladý Luca Engstler. Syn bývalé hvězdy DTM, Franze Engstlera ovšem brzy nato chyboval a výletem do štěrku ztratil za sílejícího deště druhé místo vůči bývalému jezdci F3 a F1 Jackovi Aitkenovi. Anglo-Koreánec v Balboaově Lamborghini se s drohou pozicí ale nespokojil. Předvedl vynikající finiš a tři kola před koncem začal atakovat lídra. I on se ale stal obětí kluzké trati…
Stále výrazněji zářící hvězda GT, Güven tedy slavil své první vítězství v tomto šampionátu, které bylo zároveň prvním triumfem stáje Joos. Aitken se musel spokojit s druhým místem před Mapellim, který převzal od Paula. Nově sestavená „hvězdná dvojice“ stáje Landgraf-Mercedes, Raffaelle Marciello/Daniel Juncadella dojela pouze na páté pozici.
Výsledek sobota:
1. Engelhart/Güven, Joos-Porsche
2. Balboa/Aitken, Frey-Lamborghini
3. Paul/Mapelli, Paul-Lamborghini
4. Niederhauser/Engstler, Rutronik-Audi
5. Marciello/Juncadella, Landgraf-Mercedes
6. Rougier/Perera, Frey-Lamborghini
Neděle: Tentokrát debutoval pod zlatým věncem Zimmermann
V neděli zůstalo sucho a na tyto podmínky byl nejlépě připraven Schubert-BMW Jesseho Krohna a Nicka Catsburga: po slabé sobotě si zajistili pole-position. Za nimi se seřadili Allied-Porsche Sturma a Müllera, Frey-Lamborghini Balboa a Aitkena a Land-Audi Miese a Zimmermanna.
Vúz týmu Schubert, který do paddocku pozval ohromné množství hostů, hned po startu vyrazil směrem dominantního vedení. Přesto se měl výkon této stáje proměnit v grotesku: Kvůli údajně rozbitému radiovému spojení z vozu k boxům, propásl Catsburg povolený časový sektor k výměně jezdců – a Krohn byl poté diskvalifikován!
Tento dáreček rádi přijmuli zkušený Christopher Mies s Timem Zimmermannem, kteří sobě a značce Audi mohli neohroženě dojet pro triumf. Za nimi brali podobně suverénně své druhé druhé místo víkendu Aitken s Balboem.
V boji o třetí místo se ve finále závodu děly velké věci. Mlaďoučký Joel Sturm bránil své třetí místo všemi prostředky nejdříve před Owegou a Niederhauserem. Owega se 3 kola před koncem pokusil o předjetí ve vracečce „Pod rypadlem“, Sturm ale nepovolil a jeho Porsche poslal Audi soupeře do štěrku. O kolo později se na konci protější rovinky na youngstera vrhl Niederhauser, což rovněž skončilo kolizí. Oba předjel Schramm na druhém Rutronik-Audi, těsně před koncem se ale stal obětí rozbitého řazení. Z celého Tohuwabohu nakonec težili překvapivě bledí Marciello s Juncadellou a postoupili tak na vakantní 3. místo.
V celkovém hodnocení mistrovství má dva podniky před koncem sezony nejlepší karty Marciello. Vede o 10 bodů před Engelhartem a Güvenem, 25 bodů na Itala ztrácejí Aitken a Balboa.
Výsledek neděle:
1. Mies/Zimmermann, Land-Audi
2. Balboa/Aitken, Frey-Lamborghini
3. Marciello/Juncadella, Landgraf-Mercedes
4. Engelhart/Güven, Joos-Porsche
5. Paul/Mapelli, Paul-Lamborghini
6. Schramm/Marschall, Rutronik-Audi
Text a foto: Roman Klemm