Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Debut Ptáčka juniora ve Formuli Renault: Mladý Čech dosáhl na body

Dojet alespoň jeden závod na bodované pozici, to byl jasný cíl Petra Ptáčka juniora před jeho debutem v seriálu Formule Renault Eurocup na slavném okruhu v Monze. To se nakonec povedlo, byť prokousat se po technických problémech v kvalifikaci z devatenáctého místa až na deváté nebylo vůbec jednoduché.

Šestnáctiletý pilot hned v prvním ostrém závodě sezóny dokázal, že je v dobré formě. Devatenácté místo na startu vypadalo kvůli problémům s čidlem teploty vody beznadějně, pro Petra to však byla spíš výzva. „Turbo nedalo plný výkon, což byl velký problém hlavně na výjezdech ze zatáček a na rovinkách, kde je rychlost rozhodující,“ vysvětlil Ptáček junior. V kvalifikaci kvůli tomu ztrácel zhruba devět desetin sekundy na kolo, což je samozřejmě v konečném účtování obrovská porce času. Leckoho by to možná zlomilo, český závodník se však nevzdal a do závodu vyrazil s odhodláním předjet co nejvíce soupeřů. Postupně se mu povedlo dostat až na konečnou devátou příčku, což byl vzhledem ke zmíněným trablům úspěch.

Kvalifikace na nedělní závod se jela na mokru s velmi nízkou viditelností. Na trati v několika místech doslova stála voda, i proto se několikrát objevily žluté vlajky. Zajet ideální kolo tak bylo velmi obtížné. Bohužel ve chvíli, kdy Petr vyměnil pneumatiky, nad tratí vlála červená vlajka. To znamenalo, že této výhody nemůže využít. „Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli nechat původní pneumatiky. Ale nikdo nemohl vědět, co se stane,“ uznal Ptáček junior. Smůlu měl i v tom, že jeho tým BhaiTech Racing má coby nováček v seriálu jednu z nejméně výhodných poloh garáže. Když se kvalifikace znovu rozjela, Petr měl před sebou celou řadu aut a nemohl se pořádně rozjet na nových gumách. Bylo z toho tedy až sedmnácté místo na startu. „Frustrujících, šílený závod v hodně zrádných podmínkách. Bylo těžké z monopostu vůbec něco vidět, navíc hned třikrát vyjíždělo Safety Car, takže řádných kol se jelo méně,“ glosoval druhé měření sil český pilot. Další akce Petra čeká na okruhu v Silverstone 9.-12. května.

Foto: archiv Petra Ptáčka

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama