Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F2 v Džiddě: Lawson vítězem skandálního sprintu na 6 kol

Pro šampionát FIA F2 zcela nedůstojný průběh pátku našel svého logického pokračování i v sobotu: „sprint“ na 20 kol se konal z velké vetšiny za vodícím vozidlem. Jako vítěz celé trapnosti byl nakonec hodnocen junior Red Bullu, Liam Lawson. Charouz Racing System nastoupil jen s jedním vozem, který Enzo Fittipaldi dovedl do cíle jako12.

Sám o sobě skandální průběh páteční  kvalifikace měl věčer známou dohru: árii diskvalifikací. Jejím nejprominentnější obětí se stal Jack Doohan. Vůz týmu Virtuosi neměl v parc-fermé v nádrži předepsaných 0,8kg paliva, takže Australan ztzratil svou 3 pozici. Z podobně více či méně důležitých důvodů byli penalizováni i Cordeel, Vesti, Novalak, Caldwell a Vips. Zase jednou se klade otázka, zda by nebylo „sportovnější“ postavení na startu rozhodovat losováním, jako za časů Nuvolariho, Chirona a Junkové..?

Pro dnešní sprint proto nepřipadla pole-position Jackovi Hughesovi (Van Amersfoort), ale Norovi Dennisu Haugerovi (Prema). Do druhé řady se směli postavit Calan Williams (Trident) s Ayumem Iwasou (DAMS). Enzo Fittipaldi v jediném voze (Bolukbasiho líkaři vylučili po pátečnám otřesu mozku z celého víkendu) Antonína Charouze směl vyrazit ze středu pole.

V zemi, která má k motorsportu asi tak daleko, jako Evropan k lovu s cvičeným jestřábem, se na tribuně sešlo jen několik příbuzných jezdců a viděli, jak Hauger s Williamsem vyrazili výborně, zatámco Hughes povel k rozjetí zaspal. Po prvním kole znělo pořadí Hauger, Williams, Hughes, Iwasa, Lawson a Armstrong – a pak už se zase nezávodilo: havaroval jako vždy nedisponovaný Nizozemec Cordeel. Jeho vůz samozřejmě blokoval úzký betonový kanál v Džiddě. Odstranění vraku a z toho vyplývající neutralizace zabraly „pilným“ Arabům 5 kol (tedy čtvrtinu podniku!)  – maršálci monackého ACM asi nevěděli, zda se mají smát nebo brečet, pokud se na toto divadélko diletantů dívali.

Úřadující šampion F3 Hauger ale byl o to blíže prvnímu vítězství . A z jeho pohledu bylo vteřinku po re-startu ještě „lépe“: na startovní rovince se srazili Doohan se Sargeantem a formule 2 ladně přešla do druhé neutralizace. O několik kol později celé trapnosti jménem „F2 v Džiddě“ nasadila korunu vnitrotýmová komunikace Premy: Italové totiž informovali lídra o tom, že má k průjezdu rovinkou použít boxové uličky a poslušný Hauger tam zabočil, zatímco všichni ostatní sledovali Safety Car na trati. Nor se dobrovolně propadl na 12 místo a páni kolem René Rosina u zídky Premy si mohli rvát vlasy…  FIA později Haugera ještě penalizovala i 10sekundovým stopem v boxech, za „vjezd do uzavřené uličky“.

K odklizení teď byly hned dva monoposty, což arabské specialisty skutečně stálo hodně potu – a fandy, kteří se na „závod“ dívali, dalších 8 kol, ve kterých vozy pouze sledovaly v husím pochodu Safety Car.

Naostro závodit se smělo teprve sedm kol před koncem. Minulou sezonu ve formuli 3 relativně bezbarvý Calan Williams svůj re-start pokazil a rychle ztratil vůči Hughesovi a Lawsonovi dvě místa.

Kraťoučký zbytek sprintu si nejlépe „rozhodil“ pilot Trevora Carlina, Liam Lawson. 3 kola před koncem si Hughese na rovince připravil a suverénně předjel. A dobře tak učinil: již v příštím kole se otočil Armstrong, načež mu motor odumřel uprostřed zatáčky. Důsledkem byla další neutralizace, po které se závodilo již jen jediné kolo. To stačilo Vipsovi, aby odsunul Hughese na třetí pozici, čtvrtý dojel Drugovich – všichni jmenovaní se stačili včas dostat před slabého Williamse. Enzo Fittipaldi nedokázal z celého Tohuwabohu patřičně těžit a dojel jen 12.   

Výsledek sprintu F2 v Džiddě:

1. Liam Lawson, Carlin

2. Juri Vips, Hitech

3. Jake Hughes, Van Amersfoort

4. Felipe Drugovich, MP

5. Calan Williams, Trident

6. Richard Verschoor, Trident

7. Ayumu Iwasa, DAMS

8. Ralph Boschung, Campos

12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System   

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama