Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Pizzi, Simmons, Toth: Trojice Charouz Racing System má za sebou testy F3 v Bahrajnu


Vedle formule 2 testovalo v Bahrajnu své nové jezdce i 10 týmů formule 3. Nejrychlejší 3denního „soustředění“ byl Francouz Isack Hadjar, také Čech Roman Staněk ovšem potvrdil, že bude v každém závodě bojovat přinejmenším o body. Trojici stáje Charouz Racing System Pizzi-Simmons-Tóth povede dle výsledků testů sezonou 2022 Ital Francesco Pizzi.

Středa: Překvapení na špičce

Odpoledne byla trať v Škíru zhruba o sekundu rychlejší, než o teplejší dopoledne a na špičce startovní listiny se překvapivě usadil nováček této třídy Zane Maloney z Barbadosu. Za pilotem týmu Trident podobně kladně překvapil další newcomer, Fin William Alatalo ze švýcarské stáje Jenzer. Jen o setinky za nimi následoval jeden z favoritů ročníku, americký chráněnec Red Bullu, Jak Crawford (Prema) a do sezony vyrazil „na výši“ i Čech Roman Staněk (Trident), když jako čtvrtý na nejrychlejšího ztrácel jen dvě desetinky.

Trojice Antonína Charouze si vedla dle očekávání. Nejlépe si vedl Francesco Pizzi s dobrým 10. časem, Brit Ayrton Simmons  ztrácel na Itala 0,8s a byl ve středu pole 17. Maďarovi László Tóthovi scházely jen další dvě desetinky – Charouz Racing System tedy podal relativně vyrovnaný výkon, na kterém se jistě dá budovatkonkurenceschopnost do budoucna.

Top6 ve středu

1. Zane Maloney, Trident                                     1:47,614s

2. Williams Alatalo, Jenzer                                 1:47,783s

3. Jak Crawford, Prema                                     1:47,799s

4. Roman Staněk, Trident                                  1:47,854s  

5. Franco Colapinto, Van Amersfoort                 1:47,943s

6. Victor Martins, ART                                         1:47,992s

10. Francesco Pizzi, Charouz Racing System    1:48,158s

17. Ayrton Simmons, Charouz Racing System 1:48,919s

21. László Tóth, Charouz Racing System       1:49,129s

Čtvrtek: Hadjar výborně

Tentokrát byla dráha o špetku rychlejší dopoledne a celé této session kraloval opět nováček: Isack Hadjar byl minulý rok jedním z předních jezdců F-Renault a svůj postup do F3 s týmem Hitech slavil nejlepším časem dne. Francouz byl při tom o desetinku rychlejší, než Maloney ve středu. S odstupem desetinky se za ním seřadili Victor Martins (ART) a Jonny Edgar (Trident). Roman Staněk znovu potvrdil dobrou formu 12. časem, dopoledne byl Moravák dokonce druhý za Martinsem. Charouz Racing System o druhý den testů nezářil špičkovými časy. Nejrychlejší z tria pod taktovkou Boba Vavříka byl tentokrát Simmons. 

Top6 ve čtvrtek

1. Isack Hadjar, Hitech                                       1:47,516s

2. Victor Martins, ART                                         1:47,602s

3. Jonny Edgar, Trident                                      1:47,629s

4. Gregoire Saucy, ART                                      1:47,804s

5. Juan Manuel Correa, ART                              1:47,834s

6. Zane Maloney, Trident                                     1:47,614s

12. Roman Staněk, Trident                                  1:48,044s

23. Ayrton Simmons, Charouz Racing System 1:48,915s

27. László Tóth, Charouz Racing System       1:49,064s

29. Francesco Pizzi, Charouz Racing System    1:49,976s

Pátek: Hadjar potvrdil status

17letý Isack Hadjar je příslušníkem juniorského kádru Red Bullu – a o závěrečný den potvrdil, že mu Dr. Marku věnoval svou důvěru právem: byl nejrychlejší v dopolední session, přičemž doplnil v podobě nejlepšího času celého testu malý vykřičníček. Druhému, kolegovi Red-Bull-Juniorovi, Jakovi Crawordovi odebral 0,4s. V dobrém rozpoložení se 10. časem znovu prezentoval i Roman Staněk. Charouzův Pizzi byl pilný, najel 36 měřených kol a s odstupem 1,1s na Hadjara byl 20. Simmons s Tóthem potvrdili hierarchii Charouz Racing System a umístili se jen na chvostu pole.

Odpolední test do velké míry zhatila písečná bouře, která zmizela až v závěrečných minutách. Roman Staněk si dokázal závěrem této session dodat sebedůvěry nejlepším časem před Američanem Ušijimou a Meloneyem.

Na trať v Šakíru piloti F3 znovu vyrazí za dva týdny – to už ovšem půjde o body.

Top6 ve čtvrtek

1. Isack Hadjar, Hitech                                       1:47,247s

2. Jak Crawford, Prema                                      1:47,628

3. Gregoire Saucy, ART                                      1:47,719s

4. Caio Collet, MP                                               1:47,782s

5. Alexander Smoljar, MP                                    1:47,909s

6. David Vidales, Campos                                   1:47,971s

10. Roman Staněk, Trident                                  1:48,040s

20. Francesco Pizzi, Charouz Racing System    1:48,397s

28. Ayrton Simmons, Charouz Racing System  1:48,739s

30. László Tóth, Charouz Racing System         1:49,447s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama