Deutsche Tourenwagen Masters se v minulých letech rakouskému Red Bull Ringu z podivných důvodů vyhýbala – po „totálním převzetí moci“ přítelem Dietricha Mateschitze, Gerhardem Bergerem, ale bylo jasné, že se tento šampionát na klasickou trať v pohoří Tauern musí vrátit. A nejen to: Mateschitz pomohl kamarádovi i tím, že sponzoruje dva Ferrari jeho startovního pole.
Dva vozy, které minulý víkend v „ráji Red Bullu“ prostě musely hrát ústřední role. Mlaďoučký Liam Lawson splnil přesně to, co se od něj čekalo – vyhrál oba závody víkendu. Druhý Ferrari týmu AF Corse nechal Mateschitz nalakovat v barvách AlphaTauri pro Alexe Albona a ten jen kvůli smůle nedojel na stupínek vítězů. Thajcovi se ovšem prorokuje brzský návrat do monopostů. „Ne, u Alfy Romeo ve formuli 1 příští rok jistě nepojedu. IndyCary jsou v tom ohledu realističtější možností,“ odpověděl bývalý pilot F1 Albon na otázku autora ohledně jeho budoucnosti.
Obě ženy v DTM se znovu nedokázaly prosadit. Sophia Flörschová má ve firmě Schaeffler sice dobrého sponzora, který jí po propadácích v monopostech pomohl do kokpitu, stejně tak jako Angličanka Esmee Hawkeyová ale ve Spielbergu zase jen „zametala pole“. Jaksi v pozadí zůstal v Rakousku i lídr šampionátu Kelvin van der Linde (Abt-Audi). Senzační výkony za to předvedli Ind Arjun Maini na Mercedesu týmu GetSpeed a doposud neznámý Švýcar Philipp Ellis. Podnik by možná zasloužil více diváků. Na Bergerovu novou „GT-DTM“ jich za „volného vstupu“ jistě nepřišlo více, než za „časů omezení na 5000 fandů“…
Text a foto: Roman Klemm