Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Foto Story Ennstal Classic 2021: A kola se přeci ještě točí…

81letý Vídeňák Helmut Zwickl je vedle Heinze Prüllera jistě nejvlivnější rakouský motoristický žurnalista. V 60tých letech doprovázeli slibně se vyvíjející kariéru Jochena Rindta, po jeho smrti jim osud „přihrál“ Nikiho Laudu no a pak pořád další domácí talenty, jako Gerharda Bergera, Karla Wendlingera nebo Alexe Wurze. Se všemi se intimně znali, lítali s nimi kolem Globu – a pořád bylo o čem psát.

Čas ale mnohé změnil. Zatímco těžce nemocný Prüller již neopouští svůj byt, přestaly se Zwicklovi před dobrými 20 lety novodobé manýry formule 1 líbit. Na Grand Prix přestal jezdit a našel novou možnost, jak svou vášeň smysluplně prezentovat fandům: Od roku 1993 pořádá svou Enstal Classic, rallye vyrovnanosti pro historická vozidla. Díky jeho konekcím sahajícím až do zlatokopových dob 60. let se mu každým rokem daří, angažovat do kokpitů rallye velká jména a kdo se do pole bezmála 250 startujícíh vůbec dostane, si mohl společně se svým spoluorganizátorem Michaelem Glöcknerem vybírat.

Před několika lety Zwickl prohloubil svou spolupráci s automobilkou Porsche a organizací podniku se jeho rodina zabývá „full time“ celý rok. Vše by mohlo být tak krásné…

Teprve celosvětovému chřipkovému šílenství se podařilo, Enntal Classic vážně ohrozit. Minulý rok se nejelo vůbec a „letos je to přímo zázrakem“, jak Zwickl sám komentoval, „že se mohlo jet“. Že se Enntal-Classic minulý týden konala, za to vděčí Zwickl a my příznivci skutečného motorsportu, především loyalitě Porsche a skalním účastníkům. Žádná politická zblblost je nodekázala odradit od toho, aby nevyjeli se svými drahokamy na čtyřech kolech do překrásného údolí kolem řeky Enns a nestoupali s nimi na sousedící alpské velikány. A při tom tato rallye materiál jistě nešetří: čtvrteční „Prolog“ měřil 397 km a páteční „Maraton“ 424 km. V sobotu se vozy ještě jednou předvedly při „Porsche Design Grand Prix“ v tradičním finále ulicemi krásného městečka Gröbming.   

První Ennstal Classic nevyhrál před 30 lety nikdo jiný, než geniální Walter Röhrl. Letos se prosadili domácí specialisté Friedrich Radinger a Thomas Wagner na 50 let starém Mini 1275 GT.

Dobrá, letos chyběly z pochopitelných důvodů osobnosti dřívějších let, jako Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Nino Vaccarella nebo Derek Bell. Také startovní pole sezony 2021 ovšem skrývalo mnoho velikánů dějin: Za Porsche nastoupili vítěz Le Mans Timo Bernhard a pilot 60. let Rudi Lins. Nechyběla rakouská ikona volantu Dieter Quester, dřívější manažer McLarenu Jo Ramirez a především: v Rakousku se po boku kamaráda Rauna Aaltonena poprvé objevil i Simo Lampinen, který již roku 1963 vyhrál Rallye 1000 Jezer!  

To ale zdaleka nehrálo hlavní roli. Při Ennstal Classic jde především o to, předvést, že i starší vozy (či právě oni) dokáží ladit s bezvadnou krajinou a přírodou – a že se ještě najde několik desítek tisíců (fandové podél trati to potvrdili), kteří si nenechají od hrstky mocných zvrhlíků diktovat, co je a co není dobré.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama