Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Formule 2 v Monaku: Charouz Racing System chce další body

První závodní víkend seriálu FIA F2 v Bahrajnu se českému týmu Charouz Racing System celkem povedl. Na dobré výsledky chce teď stáj navázat i v rámci prestižní Velké ceny Monaka, které je na programu 20. – 22 května. První sprint se jede v pátek, druhý v sobotu stejně, jako hlavní závod. Ten začne po kvalifikace F1.

Na městském okruhu bude více než kdy jindy důležitá čtvrteční kvalifikace. Je celkem časté, že jezdec, který si vyjede pole position, nakonec také zvítězí. Předjíždět je v Monaku tradičně dost složité. David Beckmann a Guilherme Samaia zde pojedou poprvé v životě. Na jedné z nejnáročnějších tratí na světě jsou připraveni prokázat své jezdecké umění.

Němec je po první zastávce v Bahrajnu průběžně devátý, Samaia bude naopak usilovat o své první body v sezóně. V Monaku bude Charouz Racing System navazovat na úspěchy z let předešlých. Nejvíce v klikatých uličkách český tým zazářil v roce 2018, kdy si ve sprintu připsal double. Už předtím zde však zářil i v šampionátu Formula V8 3.5.

Antonín Charouz, majitel týmu, uvedl: „Víkend, který nás čeká, bude určitě těžký. Ale věříme, že dokážeme navázat na bodový zisk z Bahrajnu. V Barceloně jsme měli velmi pozitivní testy, takže se do Monaka moc těšíme. Chceme dokázat, že můžeme mířit na nejvyšší příčky. Klíčová bude kvalifikace, předjíždění je zde velmi složité. Může být klíčová pro všechny tři závody.“

Guilherme Samaia tvrdil: „Nemohu se dočkat, až budu po barcelonských testech znovu závodit. Monako je legendární trať, sem se každý jezdec těší. Loni se zde závody nekonaly, o tom více si to chci tentokrát užít. Bude to skvělý víkend. Zřejmě je to nejtěžší trať na světě, neodpouští žádnou chybu. Bude to těžké, musím se soustředit celou dobu bez výjimky.“

David Beckmann řekl: „Monako je vždycky zvláštní událost, pro mě tím spíš, že zde pojedu poprvé. Nějaké zkušenosti z městských okruhů mám, například z Macaa, ale Monako je jedinečná trať. Jsem opravdu šťastný, že tam mohu závodit. Pokusíme se získat další body a kdo ví, možná se domů vrátíme z s pohárem. Bude to náročný víkend, ale myslím si, že máme šanci být mezi nejlepšími.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama