Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

reklama

F2 v Bahrajnu: Pro Charouz Racing System začala nová sezóna parádně

První ze tří závodů bahrajnského víkendu byl zároveň i prvním závodem ročníku 2021 sezóny FIA Formula 2. Do šampionátu vykročil nejlépe junior Red Bullu Liam Lawson. Novozélanďan zvítězil stylem start-cíl před Indem Jehanem Daruvalou a silnou jedničkou Charouz Racing Systemu, Davidem Beckmannem. 

Obávaná post-kvalifikační árie protestů a diskvalifikací včera večer postihla jen juniora Red Bullu Juriho Vipse (neregulérní spodek vozu). Jezdec týmu Hitech putoval na chvost pole a ostatní směli postoupit o místo kupředu. V Charouz Racing Systemu nevěděli, zde mít radost nebo ne, protože David Beckmann se tím sice posunul na 9. místo výsledku, pole-position dopoledního sprintu ale padla do klína mladému Theo Pourchairovi ze stáje ART. Za Beckmannem se na startu seřadili Liam Lawson (Hitech) a Oscar Piastri (Prema) – první dvě řady tedy vesměs tvořili debutanti. Až za nimi číhali zkušenější Jehan Daruvala (Carlin) s Richardem Verschoorem (MP). Skutečnost, že opravdoví favorité Felipe Drugovich (UNI Virtuosi), Christian Lundgaard (ART) a nejrychlejší včerejší kvalifikace Guanyu Zhou (UNI Virtuosi) okupovali jen pozice 8-10 měla podpořit záměr FIA o umělém „vystupňováním napětí“. O takové napětí jistě nestál ani 11. špičkový Rus Robert Shwartzman, jehož včera zradila elektronika, ani druhý Charouzův pilot, Brazilec Guilherma Samaia, který skončil sedmnáctý.

Velká francouzská naděje (a někdejší Charouzův šampion F4) Theo Pourchaire reagoval na první zhasnutí startovních světel roku 2021 zle a jen s velkou námahou za sebou udržel bojovného Beckmanna. Oba ovšem přelstil raketovým odpichem Lawson a novozélandský chráněnec Dr. Marka poté vedl pole do prvního z 23 kol sprintu. Čtvrtý za Beckmannem byl Daruvala, na pátou pozici se katapultoval kupředu Shwartzmann před podivně bledým Lundgaardem. Druhý vůz Charouz Racing Systemu Guilherma Samaiy držel úvodem 15. pozici.

Již ve druhém kole přišlo několik předních jezdců o naděje na první body sezony: Tickutm „sestřelil“ Verschoora (za což Brit obdržel penalizaci 5s), Drugovich zavítal s poruchou do boxů a DAMS-Dallara Marcuse Armstronga utichla po šťouchanci Ralpha Boschunga (Campos).

Prvních 15 monopostů poté na 9 kol demonstrovalo jakýsi „husí pochod“ v odstupech sekundy. Nikdo se sice nedokázal utrhnout, ke změnám pořadí ovšem také nedošlo. Až těsně před poločasem to byl Daruvala, který využil chybky Beckmanna a vytřídal Němce na třetím místě. Za ním navíc s číslem 14 nyní číhal nebezpečný Shwartzman, v zápětí před nimi ale zpomalil Pourchaire a naděje českýho týmu na výsledek „na bedně“ zase ožila. A nejen to: dobře si vedl i Samaia, který v táto fázi postoupi mezi elitní desítku. Ovšem jen vlekl s sebou břímě penalizace pěti sekund za příliš vysokou rychlost za předchozí neutralizace. 

Závěrem závodu to byly oba vozy v lakování Red Bullu s Lawsonem a Daruvalou v kokpitech, kdo se dokázal od zbytku pole jasně opoutat. Ind se začal vážně tlačit na lídra, k rozhodujícímu útoku mu ale prťavý Lawson nikdy nedal příležitost. Novozélanďan, který letos nastoupí i v DTM, tedy slavil hned ve svém prvním závodě F2 své první vítězstzví! Jako vítězi si po problematické sezoně 2020 museli připadat i v týmu Charouz Racing System. Výborný Beckmann dovezl krásné třetí místo suverénně do cíle před bojujícími jezdci Premy a i Samaia by dojel mezi nejlepší desítkou, nebýt zmíněného trestu.

Do večerního sprintu vyrazí první desítka v obráceném pořadí. Pole-position tedy připadne Vipsovi před Zendelim a Ticktumem – Beckmann dostane možnost dále obohatit své bodové konto z 8. startovní pozice (17:40h).     

Výsledek 1. sprintu F2 v Bahrajnu:

1. Liam Lawson, Hitech 
2. Jehan Daruvala, Carlin
3. David Beckmann, Charouz Racing System 
4. Robert Shwartzman, Prema   
5. Oscar Piastri, Prema   
6. Christian Lundgaard, ART
7. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi
8. Daniel Ticktum, Carlin                                             

12. Guilherme Samaia, Charouz Racing System 

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama