Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Bahrajnu: Charouzův David Beckmann na pole-position zítřejšího sprintu!

Nejrychlejší v první kvalifikaci F2 sezony 2021 byl sice zkušený čínský junior Renaultu, Guanyu Zhou – díky pravidlu o obrácenému pořadí gridu ovšem bude patřit pole-position úvodního závodu sezony v sobotu Davidovi Beckmannovi z týmu Charouz Racing System.

Kola závodních vozů se tedy po zminí přestávce konečně roztočila a je jistě pěkné, že to byla právě nejvyrovnanější třída monopostů světa, formule 2, která v sezoně 2021 směla absolvovat první oficiální session (a zítra první závod).

Po vydatných testech před několika dny znají piloti F2 arabskou trať v Šakíru jistě velmi dobře, přesto dopoledne s chutí vyrazili do volného tréninku, ve kterém byl nejrychlejší Brazilec Felipe Drugovich z týmu UNI-Virtuosi. Oba vozy týmu Charouz Racing System začali víkend relativně zdrženlivě. Němec David Beckmann zajel 16. a jeho brazilský kolega Giulherme Samaia 17. čas. Své karty ovšem očividně zatím neodkryli ani hlavní dva favorité ročníku, Rus Robert Shwartzman (Prema) a Dán Christian Lundgaard (ART) na pozicích 5 a 13.

Za ideálních podmínek vyjelo odpoledne 22 účastníků na 30minutový kvalifikační „hon za časy“, který měl rozhodnout o postavení na startu sobotního sprintu a nedělního hlavního závodu. Pískem z pouště „pocukrovaná“ a proto extrémně klouzavá trať si vyžádala několik nebezpečných skluzů mimo ideální linii, série první divokých pokusů o dobrý čas se ovšem bohudík obešla bez nehod. Drugovich dokázal i v této úvodní fázi kvalifikace potvrdit svou dobrou formu  a zajel nejrychleji před Lungaardem, Jehanem Daruvalou (Carlin) a Shwartzmanem. Favorité se tedy probudili a také Charouzova jednička Beckmann „se ozval“ slibným 10. časem. Nováček F2 tím bylo o 0,5s rychlejší než Samaia ve druhé Dallaře ze Žebráku. Brazilec zatím držel 15. čas.

Pro druhou polovinu kvalifikace jezdci tradičně nazuli čerstvé pneumatiky a právě, když byli všichni ostaní v boxech, posunul se na špičku Drugovichův týmový kolega, Číňan Guanyu Zhou. 

Pomalu zapadající slunce se již blížilo horizontu, když se dráha znovu zaplnila. Ale ne na dlouho. Motor vozu Roberta Shwartzmana vypnul v poslední zatáčce a mladý Rus blokoval za starostlivých pohledů jeho mentora, bývalého pilota F1 Vitalije Petrova, rovinku. Vedení šampionátu proto kvalifikaci přerušilo, všichni se vrátili do boxů a na eventuelní zlepšení jim poté zbývalo jen necelých 6 minut.

Že dráha ještě umožňovala zlepšení, demonstroval jako první junior Renaultu Lundgaard a jasně zlepšil Zhouův výkon. Bezprostředně za ním udeřil 7. časem i výborně naladěný Beckmann. V závěrečných sekudách to byl ovšem znovu Zhou, kdo se posunul před všechny konkurenty. Na Lundgaarda zbylo druhé místo před Drugovichem. Protože se zlepšili i Dan Ticktum (Carlin) s Juri Vipsem (Hitech) a Oscarem Piatrim (Prema), musel se Beckmann nakonec spokojit s 10. pozicí – ta ovšem dle nových pravidel FIA znamená pole-position pro zítřejší sprint! Do tohoto úvodního závodu sezony 2021 na 23 kol vyrazí jezdec stáje Charouz Racing System zítra v 11:25h před Liamem Lawsonem, Oscarem Piastrim, Jehanem Daruvalou a největším překvapením pátku, Richardem Vesrchoorem (MP). Druhý vůz českého týmu bude startovat z 18. pozice: Samaia ztrácel na Beckmanna (jak se dalo předpokládat) 0,7s.

Výsledek kvalifikace F2 v Bahrajnu:
1. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                                      1:42,848s
2. Christian Lundgaard, ART                                         1:42,851s
3. Felipe Druhovich, UNI-Virtuosi                                1:43,211s
4. Daniel Ticktum, Carlin                                              1:43,338s
5. Juri Vips, Hitech                                                        1:43,441s
6. Richard Verschoor, MP                                             1:43,443s
7. Jehan Daruvala, Carlin                                               1:43,475s
8. Oscar Piastri, Prema                                                     1:43,478s
9. Liam Lawson, Hitech                                                   1:43,519s                                  
10. David Beckmann, Charouz Racing System               1:43,559s 

18. Guilherme Samaia, Charouz Racing System             1:44,227s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama