Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

I po testu F2 v Barceloně platí: de Vries pojede do Bahrajnu připraven nejlépe

Termín prvního závodu šampionátu FIA Formule 2 se blíží – pojede se za tři týdny v Bahrajnu  – a jeho účastníci měli poslední tři dny v Barceloně poslední příležitost k praktické přípravě.

Úterý: Nyck de Vries znovu na špičce

Nyck de Vries, který letos pojede o svou poslední šanci na postup do Formule 1, byl již před týdnem v Jerezu měřítkem pro ostatní. Také první den barcelonských testů uděla 24letý Nizozemec vše správně:  Jeho ART-Dallara byla nejrychlejší jak po dopolední 3hodinové session, tak i odpoledne. Svůj čas při tom  zlepšil o dvě desetinky.

Jen 0,1s za ním již ovšem číhal jeho letos pravděpodobně nejvážnější konkurent v boji o titul Brazilec Sergio Sette Camara z týmu DAMS. Nejlepšími nováčky ve skupině nejrychlejších mezi zkušenými borci F2 jako Ghiotto, Delétraz a Aitken byli Rus Nikita Mazepin (ART) a jako v Jerezu znovu Němec Mick Schumacher (ART). Úřadující mistr Evropy F3 se tedy se silnějším monopostem očividně

výborně spřátelil. Oba piloti Antonína Charouze ujeli dopoledne jen něco přes tucet měřených kol, odpoledne ovšem zajel Američan Juan Manuel Correa  slibný devátý a Brit Callum Ilott 11. čas. Ve velmi vyrovnaném poli při tom Correa na nejrychlejšího de Vriese ztrácel en 0,7s.

Nejrychlejší časy úterý:

  1. Nyck de Vries, ART                           1:28,655s
  2. Serio Sette Camara, DAMS              1:28,772s
  3. Nikita Mazepin, ART                          1:28,829s
  4. Luca Ghiotto, UNI-Virtuosi                 1:28,869s
  5. Louis Delétraz, Carlin                         1:28,875s
  6. Mick Schumacher, Prema                1:28,886s

Juan Manuel Correa, Sauber Junior by Charouz   1:29,391s
Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz                   1:29,776s

Středa: Favorité na špičce

Ve středu dopoledne bylo chladněji a dráha oproti úterý zhruba o sekundu zrychlila. Půl hodiny před koncem session vypálil Brazilec Sette Camara na trať čas 1:27,392s,

na který byl o desetinku krátký i de Vries. Číňan Guanyu Zhou (Prema) byl tentokrát nejrychlejším nováčkem a překvapil třetím místem před Delétrazem, Ghiottem a opět rychlým Mickem Schumacherem. Callum Ilott zrácel na špičku 0,75s, což znamenalo dobrou osmou pozici, druhý jezdec Sauber Junioru, Juan Manuel Correa byl o další 0,3s pomalejší a 13. Odpoledne padly dosažené časy zpět na úrověň pomalejšího přededešlého dne a na špičce časové listiny se objevili outsideři. Nejlepší byl tentokrát Švýcar Ralph Boschung (Trident), před Robertem

Merhim (Campos) – oba pro ročník 2019 ještě nepodepsali – a navrátilcem do Formule 2, Japoncem Nobuharou Macušitou (Carlin). Correa s Ilottem si spravili náladu dobrým čtvrtým a šestým místem.

Nejrychlejší časy středy:

  1. Sergio Sette Camara, DAMS            1:27,392s
  2. Nyck de Vries, ART                          1:27,507s
  3. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi               1:27,562s
  4. Louis Delétraz, Carlin                        1:27,620s
  5. Luca Ghiotto, UNI Virtuosi                1:27,922s
  6. Mick Schumacher, Prema               1:28,024s

Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz                 1:28,151s
Juan Manuel Correa, Sauber Junior by Charouz   1:28,493s   

Čtvrtek: De Vries pojede do Bahrajnu jako favorit
Slunečného dopoledne využil de Vries k tomu, aby zaznamenal nejrychlejší kolo celého testu: objel katalánskou trať za 1:27,024s a důrazně tak znovu podtrhl svou roli favorita. Za ním se tentokrát seřadili Luca Ghiotto na voze přejmenovaného týmu Rissian Time na UNI Virtuosi a Louis Delétraz, ktrému přestup od Charouze ke Carlinovi očividně velmí svědčí. Nejrychlejším nováčkem byl znovu Zhou, zatímco se Sette Camara tentokrát spokojil s osmým časem. Ilott s Correu se znovu umístili ve středu pole, přičemž pilný Brit najezdil 49 měřených kol. Také oni zaznamenali své osovní nejlepší časy testu.

Odpoledne se týmy soustředily na simulace závodů. Nejrychlejší kolo při tom připadlo Correovi z týmu Sauber Junior by Charouz, jezdilo se ovšem o 3s pomaleji, než dopoledne. Za Američanem se klasifikovali bývalý pilot F1 Roberto Merhi a jediná žena Formule 2 Tatiana Calderonová. Jednalo se ovšem o jediný dobrý výsledek Kolumbijky za celý test – zpravidla se ztrácela na chvostu pole. S úspěchem něžného pohlaví ve druhé nejvyšší monopostové třídě světa to tedy letos vypadá bledě.

Nejrychlejší časy čtvrtka:

  1. Nyck de Vries, ART                          1:27,024s
  2. Luca Ghiotto, UNI Virtuosi                1:27,263s
  3. Louis Delétraz, Carlin                        1:27,421s
  4. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi               1:27,454s
  5. Nobuharu Macušita, Carlin              1:27,585s
  6. Nikita Mazepin, ART                        1:27,731s

Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz                 1:28,022s
Juan Manuel Correa, Sauber Junior by Charouz   1:28,424s   

Facit: Po posledním testu lze vycházet z toho, že bude sezona 2019 velkým duelem zkušených borců Nycka de Vriese a Sergia Sette Camary. Bylo by velkým překvapením, kdyby s nimi v boji o titul dokázal soupeřit i někdo z dalších zkušených jezdců. Z nováčků se překvapivě pravidelně mezi nejrychlejšími pohyboval Mick Schumacher a šampionátu by jeho jméno na stupních vítězů jistě velmi prospělo. Oba noví Charouzovi piloti Ilott a Correa se zatím pohybují jen ve středu pole – tedy ještě ne úplně na úrovni svých předchůdců Fuoca a Delétraze. Brit s Američanem ovšem oplývají větším potenciálem, co se vývoje během ročníku týče.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama