Středa 27.11.2024

Středa 27.11.2024

Středa 27.11.2024

reklama

Mistrem Eurocupu F-Renault 2020 je Victor Martins. Kam ale poletí příští sezonu Petr Ptáček?

Mistrem Eurocupu Formule Renault roku 2020 se v jihofrancouzském Le Castelletu stal 19letý pilot týmu ART, Victor Martins z Varennes-Arcy u Paříže. Stal se tak následníkem Oscara Piastriho, letošního šampiona F3. Pro jediného českého účastníka, 18letého Petra Ptáčka neměl závěr sezony připravené body.

Sobota, 1. závod
Za slunečna a 19stupňového tepla se 16 účastníků šampionátu Eurocup Formule Renault sešlo v jihofrancouzském Le Castelletu k 10. a poslednímu podniku sezony 2020. Výchozí pozice ohledně výsledku mistrovství byla jednoduchá: domácí Victor Martins (letos již vyhrál sedmkrát) měl obří náskok 44 bodů na pětinásobného vítěze Caia Colleta z Brazílie – zisk titulu tedy byl pro Martinse teoreticky pouhou formalitou.

Sobotní kvalifikaci ovšem ovládl Itali Lorenzo Colombo. Pro pilota týmu Bhaitech znamenal tento výkon třetí pole-position za sebou. Martins (ART) se ovšem zařadil bezprostředně za něj, následován Colletem (R-ace). Český jezdec Petr Ptáček (MP) znovu předvedl neúspěšnou kvalifikaci a směl se postavit jen na 16. startovní pozici. 

Colombo neukázal nervy ani na startu a s přehledem za sebou udržel nejen oba favority, ale i další konkurenty v pořadí Colapinto, Quinn, Aron, Saucy a další. Ptáček se z prvního kola vrátil ve stále ještě těsně semknutém poli beze změny jako 16. Úvodní třetinu 30minutového závodu absolvovali jezdci pořád ještě víceméně vzájemném závětří, aniž by ovšem došlo k předjetí na špičce. Jen Petr Ptáček si dokázal o pozici polepšit tím, že se dostal před Nizozemce Cordeela. Favorit Martins neviděl smyslu v tom, aby útočil na lídra Colomba a soustředil se raději na to, kontrolovat Colleta za sebou. Ital si proto dojel po Hockenheimu před týdnem pro druhé vítězství sezony a Martinsovi nakonec ani nevadilo, že před sebe musel Coletta přeci jen pustit na druhé místo. Francouz závěrem ztratil vůči Argentincovi Colapintovi i místo na stupínku vítězů – body za čtvrtou pozici ovšem Martinsovi i tak bohatě stačily k předčasnému zisku titulu mistra.

Petr Ptáček dojel na zdrcující 17. pozici, dokonce o tři místa za debutujícím ex-pilotem F4 Finem Eliasem Seppänenem.

Výsledek:

1. Lorenzo Colombo, Bhaitech

2. Caio Collet, R-ace

3. Franco Colapinto, MP

4. Victor Martins, ART

5. Alex Quinn, Arden

6. Gregoire Saucy, ART

17. Petr Ptáček, MP

Neděle, 2. závod:
Lorenzo Colombo se koncem sezony nachází v senzační formě, což dokumentoval v nedělní ranní kvalifikaci dalším nejlepším časem. Novopečenému šampionovi Martinsovi odebral 0,144s a za Francouzem se seřadili Collet, Colapinto, David a Quinn.

Petr Ptáček si opět nedokázal vybudovat uspokojující výchozí pozici do závodu. V úvodní fázi kvalifikace se ještě bez problémů držel mezi nejlepší desítkou. Koncem session, když dráha znatelně zrychlila, ovšem nedokázal ze svého času upilovat stejně tolik desetinek, jako ostatní a propadl se na 16. pozici výsledkové listiny. 

Za silného mistrálu (podle kterého se také jmenuje dlouhá rovinka dráhy) vystartoval Colombo opět perfektně a prvním kolem na chladném asfaltu za sebou provedl Martinse, Copalinta, Colleta a Quinna. Ptáček předvedl jeden ze svých silných úvodů závodu, využil několik chyb klouzajících soupeřů a postoupil kupředu na 10. pozici. Zatímco Martins v sobotu nastoupil především s úmyslem zajistit si body a tím i titul, pojal nový mistr F-Renault nedělní  závod mnohem agresivněji: Šampion přeci má sezonu zakončit vítězstvím. Od prvních metrů se na Colomba nebezpečně tlačil. Výborně naladěný Ital mu ovšem nedal příležitost k útoku, zatímco ve středu pole Ptáček brzy ztratil svou dobrou pozici a propadl se na 13. místo.

K radosti Colomba a k nevoli Martinse a Ptáčka se na této situaci až do cíle nic nezměnilo: Nový šampion našel svého přemožitele a Ptáček znovu nedolétl na body.  Třetí Colapinto dokázal porazit Colleta, bývalý Charouzův pilot F3, Michael Belov dojel dobrý šestý a debutant Sappänen se radoval z výborné osmé pozice.

Po padnutí šachovnicového praporku ihned nastal čas movitých tatínků a sponzorů, aby svým svěřencům zajistili kokpity ve vyšších třídách pro rok 2021. Můžeme vycházet z toho, že elitní pětku tohoto šampionátu příští rok uvidíme ve formuli 3. Bohužel Petr Ptáček po nepovedeném zakončením sezony v tomto ohledu nejlepší karty nemá…    

Výsledek:

1. Lorenzo Colombo, Bhaitech

2. Victor Martins, ART

3. Franco Colapinto, MP

4. Caio Collet, R-ace

5. Alex Quinn, Arden

6. Michael Belov, R-ace 13. Petr Ptáček, MP

Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama