Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Testy F3 v Barceloně: Češi se neztratili, Staněk i Knopp byli hodně vidět

Inkoust na poslední tečce za sezónou šampionátu FIA-F3 ještě ani nestihl zaschnout a jezdci už se sešli na testech v Barceloně. Samozřejmě u toho nechyběli ani piloti v barvách české stáje Charouz Racing System. Michael Belov, Patrik Pasma a Josef Knopp se rozhodně neztratili. Stejně jako Roman Staněk, který testoval první den v týmu ART a druhý pak v Premě.

Ve startovní listině sice chybí jezdci, kteří už mají jisté angažmá v příští sezóně seriálů F2 nebo F3, výkony pilotů to však nijak nesnižuje. Zejména mladý Josef Knopp, který má za sebou teprve nedokončenou sezónu ve formuli 4 ukázal, že je právem pasován na velkou naději českého motoristického sportu. První testovací den sice skončil jako poslední, bral to ale spíš jen jako seznámení s monopostem. 

Druhý den už to bylo mnohem lepší. Někomu se možná jedenadvacáté místo ze třicet závodníků nemusí zdát jako terno, je ale třeba si opravdu uvědomit, že ve formuli 3 seděl Knopp vůbec poprvé v životě. A například David Schumacher skončil daleko za Knoppem devětadvacátý. „Jsem moc šťastný, že jsem v Barceloně byl. Je to pro mě ohromná zkušenost,“ tvrdil Knopp. Za Charouz Racing System se ještě představili Michael Belov a Patrik Pasma, kteří také zajeli velmi slušně. 

V Barceloně došlo na souboj českých jezdců. V týmu Prema a ART totiž testoval Roman Staněk, který v nedávno ukončené sezóně jezdil právě za český tým. Zkušenější Staněk sice Knoppa nechal za sebou (první den 7. a 4., druhý den 2. a 17. místo), ovšem rozdíl nebyl nijak propastný. Uvidíme, jak dopadne případné další měření těchto pilotů. Knopp totiž zejména v německé F4 dokázal, že má velmi výjimečnou schopnost – rychle se učí a dokáže se poučit z vlastních chyb. Pro jezdce je toto velmi dobrá vlastnost, která může znamenat rozdíl mezi průměrem a elitou. „Josef se jeví velice dobře. Jsme rádi, že s námi v Barceloně byl. Ve formuli 3 seděl poprvé a už poráží jezdce, kteří mají se šampionátem velké zkušenosti,“ pochvaloval si majitel českého týmu Antonín Charouz. Ten už pro F1 vychoval pěkných pár jezdců, takže ví, o čem mluví…

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama