Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Finále F3 v Mugellu: Titul bere Piastri, z českého týmu nejlepší Staněk

Byla to zvláštní sezóna. Pandemie koronaviru si samozřejmě i ve světě formulí vyžádala svoji daň, a tak se šampionát FIA-F3 odehrál v rekordně krátkém čase a většinou i v komorní atmosféře bez diváků. Finále bylo na programu v italském Mugellu a bylo to drama až do poslední chvíle.

Z pohledu českého fanouška byla sezóna, která skončila v italském Mugellu, velmi zajímavá. Stáj z Žebráku u Prahy Charouz Racing System už se v šampionátu F3 zabydlela, novinkou však byl start mladého talentovaného závodníka Romana Staňka. Ten do všeho skočil tak trochu po hlavě, protože jeho místo v kokpitu bylo potvrzeno až těsně před úvodním podnikem v Rakousku. I proto se od něj, a vlastně zřejmě od žádného z nováčků v týmu, nedaly čekat velké zázraky. Zásadní bylo naučit se pokud možno co nejvíc a posbírat zkušenosti.

Na jednu je potěšitelné, že právě Staněk byl nejlepším pilotem Charouz Racing System. Ovšem na stranu druhou tři body na kontě za osmé místo v Monze nestačily na lepší než jedenadvacáté místo v celkovém pořadí. Jeden bod získal Brazilec Igor Fraga, který nenastoupil do posledního víkendu v Mugellu, bodík si odváží i Rus Michael Belov, který na poslední dva podniky v kokpitu nahradil Němce Davida Schumachera.

Největším problémem všech jezdců Charouz Racing System byly páteční kvalifikace. Nedokázali si totiž zajistit výhodnou výchozí pozici pro sobotní hlavní závod, což logicky poznamenalo celý víkend. Přitom nechyběla rychlost, což piloti dokázali na trati, když se téměř vždy dokázali dostat hned před několik svých soupeřů. Tým složený z nováčků tedy žádnou díru do formulového světa neudělal. Jedním dechem je však třeba dodat, že ze zkušeností a cenných informací, které jezdci letos získali, mohou těžit po zbytek svých kariér. A vlastně i o to ve formuli 3 jde…

Pro úplnost se sluší dodat, že titul šampióna této juniorské kategorie získal Oscar Piastri, kterému stačila osmá příčka v nedělním sprintu. Staněk dojel osmnáctý, Belov třiadvacátý.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Nemohu říct, že bych byl spokojen. Vždycky chcete vyhrávat, být nejlepší. Nám se to nepodařilo. Je ale pravda, že jsme měli v týmu pouze nováčky a nemohli jsme od nich čekat zázraky. Mnohokrát jsme předvedli závodní rychlost, ukázali jsme, že se s nejrychlejšími můžeme měřit. Ani jednoho z jezdců tak není důvod zatracovat. Věřím, že si ze sezóny odnášejí co nejvíce a pomůže jim to v dalších letech.“

Jamie Dye, manažer týmu uvedl: „Sezóna skončila, škoda, že jsme nemohli dosáhnout lepších výsledků, na které jsme tolik dřeli. Celý tým však spolupracoval velmi dobře a vytvořili jsme takovou malou rodinu. Pro Staňka to byla zajímavá sezóna tím, že se připojil na poslední chvíli bez absolvování testů. Má však velký potenciál a doufám, že bude stále růst a příští rok začne vyhrávat závody. Michael s námi byl jen chvíli, ale ukázal rychlost a přirozený talent. Několik chyb v závodě ho sice zbrzdilo, ale dveře má otevřené. Pokud jde o Fragu, nebylo to sezóna, v kterou jsme doufali. Přejeme mu hodně štěstí.“

Roman Staněk tvrdil: „Mugello pro mě byla nová trať s rychlým autem, protože jsem tu závodil pouze loni s formulí 4. Pokud bych měl zhodnotit sezónu, tak byla krátká, ale plná nových zkušeností. I když výsledky nebyly takové, jaké jsme si představovali, tak jsem rád za to, kolik věcí jsem si odnesl. A příští sezónu? Rád bych se viděl v top týmu F3.“

Michael Belov vysvětlil: „Z těch několika závodů jsem si odnesl velmi důležité zkušenosti, které mi v budoucnu pomohou. Máme za sebou dobré i špatné závody, všechny mi však pomohli se učit. V Mugellu to bylo těžké. V prvním závodě jsem měl rychlost i tempo, ale udělal jsem chybu. Až příliš optimisticky jsem myslel na předjíždění a byla z toho kolize. Bylo to jako noční můra, nemohl jsem nic dělat. Pneumatiky mě zradily, přilnavost také.  Budeme analyzovat, co se stalo. Teď ale poletím domů a budu trénovat. Ostatně jako vždycky…“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama