Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F2 v Mugellu: Skvělá strategie a Delétraz má pódium pro Charouz Racing System

V sobotním závodě FIA-F2 v Mugellu hrály rozhodující roli taktiku a neutralizace. Právě ohledně taktiky si stratégové Charouz Racing Systemu vedli výborně a tak jejich Louis Delétraz mohl společně s vítěznou dvojicí týmu Hitech, Mazepinem a Ghiottem na stupně vítězů. Ruský vítěz se tím naráz zařadil mezi favority na titul šampióna. Bodově doposud dominující trojice dnes totiž vyšla téměř naprázdno. 

V první startovní řadě sice stáli Christian Lundgaard (ART) a Dan Ticktum (DAMS), oči pozorovatelů sobotního závodu F2 ale snad ještě pozorněji sledovaly, jak si po zhasnutí startovních světel poradí trojice bojující o mistrovský titul. Nejlepší vyhlídky odskočit svým soupeřům o dalších pár bodů měl Brit Callum Ilott (UNI Virtuosi), startující ze třetí pozice. Jeho velkým rivalům, Robertovi Shwartzmanovi a Mickovi Schumacherovi se kvalifikace totiž vůbec nevydařila. Rus směl startovat jen z 9. pozice a Němec byl coby 15. Od úspěchu vzdálen ještě více.

A nutno říct, že i pohled na pozice Louise Delétraze a Pedra Piqueta sliboval na toskánské trať málo zlepšení. Švýcar, jehož rychlé kvalifikační kolo včera pokazil nepozorný Vips doufal, že z 12. místa postoupí do top5. Brazilec pokukoval alespoň po bodované top 10. Ale papírové předpoklady jsou jedna věc, realita úplně jiná. I proto je motorsport tak krásný.

Zatímco se Lundgaard bleskovým startem usadil před Ticktumem a Ghiottem, propadl se opatrný Ilott na sedmou pozici. Schwartzman byl 12. a Schumacher jen 14. Také pro Delétraze byl start vším možným, jen ne vytouženým skokem kupředu. Po prvním ze 33 kol byl hned za Schumacherem. Piquet následoval o další dvě pozice dále vzadu. Všichni si samozřejmě předsevzali, že se budou pracně propracovávat pořadím kupředu, což se nejlépe dařilo Ilottovi, který postoupil o dvě místa.

Lídr Lundgaard měnil již po osmi kolech svou měkkou sadu pneumatik za tvrdší. Ostatní vozy přední skupiny následovaly o málo později, počemž se na trati znovu seřadily v pořadí Lundgaard, Ticktum, Ghiotto a Ilott. V této fázi měnil obutí i Pedro Piquet, zatímco Charouz Racing System vyslal Delétraze do závodu na opačné strategii. To znamenalo, že vedl Mazepin před Vipsem, Shwartzmanem, Zhouem a Schumacherem, Delétraz následoval na 6. místě. Přesně o poločase podniku měl Švýcar v českých službách silnou fázi závodu a během tří kol předjel oba borce Premy Shwartzmana se Schumacherem. Delétraz nyní držel za Mazepinem a Zhouem třetí pozici.

Třináct kol před cílem musela přezout i skupina startující na tvrdé směsi. Lundgaard tedy znovu zaujal „svou“ první pozici před Ghiottem, Ticktumem a Ilottem. Mechanici Charouz Racing System odbavili Delétraze spolehlivě, jak je jejich zvykem a Švýcar se na trať vrátil před Schumacherem na 12. místě. O tři kola později zasáhl do sportovního vývoje závodu Safety Car. Giuliano Alesi odstavil svůj porouchaný vůz nedaleko jednoho z nouzových východů ve svodidlech, přesto to trvalo tři kola, než maršálci monopost touto příliš úzkou skulinou dostali do bezpečí. Krátce po re-startu kolidovali Ticktum, Zhou a Schumacher s Aitkenem, také Ilott si při tom poškodil příď vozu. Na trať tedy opět vyjel stříbrný AMG-Mercedes Berndta Mayländera. Vedl za sebou Lundgaarda, Ghiotta, Mazepina, Tsunodu a – Delétraze, který výborně dokázal využít předešlé tlačenice! 

Po úklidu dráhy následoval vše rozhodující sprint na tři kola, pro který měl zdaleka nejlepší karty Mazepin na nejčerstvějším obutí. Ruský jezdec Hitechu s lehkostí předjel týmového kolegu Ghiotta a letěl si pro druhé velké vítězství sezony. Stejnou strategií a obutím vybavený Delétraz měl najednou také materiál, který potřeboval k úspěchu. Předjel Lundgaarda a v posledním kole se vně první zatáčky protlačil před třetího Drugoviche. Na druhého Ghiotta mu v cíli chyběla jen desetinka. Podobně dobře si závěrem vedl i Mick Schumacher. Dojel pátý a tím nejlépe z tria bojujícího o titul: Ilott skončil jako 12. mimo body a Shwartzman nedojel vůbec. Pedro Piquet skončil 13., jen 1,1s za vytouženým bodíkem. Škoda toho, že se vlastní chybou zdržel v boxech… 

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama