Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F3 v Mugellu: Poslední kvalifikace sezony jezdcům Charouz Racing System nevyšla

V italském Mugellu absolvuje šampionát FIA-F3 poslední podnik sezony. V kvalifikaci pro sobotní závod se nedokázal prosadit ani jeden z lídrů celkové tabulky a bude to Lirim Zendeli, kdo vyrazí (jako před týdnem v Monze) z pole-position. Český tým Charouz Racing System přijel do Toskánska jen se dvěma jezdci. Rus Michael Belov uzavírá po dnešní session první dvacítku, Čech Roman Staněk se bude zítra muset drát kupředu ze 26. pozice.

Nejkratší evropský šampionát F3 všech dob (začali jsme teprve před dvěma měsíci v rakouském Spielbergu!) přicestoval do toskánského Mugella k velkému finále, před kterým měli dva piloti (Australan Oscar Piastri a Američan Logan Sargeant) realistické a další kvarteto mladíků (Theo Pourchaire, Liam Lawson, David Beckmann a Frederik Vesti) alespoň teoretické šance na titul. Šlo o každý bodík a ty sebral „poleman“, tedy vítěz páteční kvalifikace, hned čtyři. Není proto divu, že se výše jmenovaní na pro všechny relativně neznámé trati zvláště snažili. Jen Piastri s Loganem v tomto ohledu „neměli nárok“, protože si s sebou do Mugella přivezli penalizace několka míst z Monzy… 

V dopoledním volném byl nejrychlejší nejstarší jezdec pole, 26letý Jake Hughes (HWA), před Lirimem Zendelim (Trident) a Dennisem Haugerem (Hitech). Z jezdců Charouz Racing System zapsal Michael Belov dobrý 11. čas. Rus tím byl o 0,5s rychlejší než Roman Staněk na 20. místě. Brazilec Igor Fraga na trati neobjevil.

Ve 28 stupních v polední kvalifikaci nejprve zopakoval Hughes svůj ranní výsledek a byl o 9 tisícin rychlejší, než David Beckmann. Hned za nimi následovalo trio scuderie Prema, Sargeant, Vesti s Piastrim. Roman Staněk ztratil jedno ze svých měřených kol výletem do štěrku a byl 20., o necelu desetinku před kolegou Belovem. 

Po výměně na novou sadu pneumatik vyšel poslední útok na pole-position nejlépe Lirimovi Zendelimu. Druhý čas sice zajel favorizovaný Logan Sargeant, do zítřejšího závodu ale vyrazí kvůli penalizaci z Monzy až z 5. místa. Z první řady tedy bude startovat Hughes a druhou vytvoří Frederic Vesti s Enzem Fittipaldim (Brazilec zná trať dobře z italské F4). Dvojice Charouz Racing System se bude muset vypořádat se startovními pozicemi 20 (Belov) a 26 (Staněk). Podobně nevydařený pátek má za sebou i druhý z velkých favoritů, Oscar Piastri. Australan zajel jen 11. čas a jeho „hypotéka“ z Monzy ho v sobotu odsune až na 16. startovní místo.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama