Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Závod F3 v Monze: Charouz Racing System po šílené honičce na bodech

Sobotní závod FIA-F3 v Monze nabídl fandům to, co si od motorsportu slibují: Předjíždění a změny pořadí jak na běžícím páse. V závěrečném sprintu se prosadil Dán Frederik Vesti (Prema) těsně před Francouzem Pourchairem. Důvod k radosti byl i v českém týmu Charouz Racing System. Roman Staněk sice přišel po velmi dobrém výkonu těsně o první body kariéry, Rus Michael Belov ale dokázal české stáji ukořistit bodík za 10. místo.

Několik hodin po včerejší kvalifikaci se sportovní komisaři v Monze rozhodli, že výsledky dosažené na trati by měly být jiné. To vyústilo ve vlnu penalizací za blokování a podobné přestupky. Například Theo Pourchair mohl svou první pole-position v kariéře zase hned odepsat. Na první startovní místo se místo něj posunul Liam Lawson. Pánům od FIA zřejmě uniklo, že to byl právě Lawsonův vůz, který 10 minut před koncem kvalifikace ztratil na trati větrák a tím se po přerušení session přímo postaral o nastalou „dopravní zácpu“.

Nešťastný Pourchair se musel spokojit se šestou pozicí hned před nejrychlejším vozem týmu Charouz Racing System Igora Fragy. Pro Brazilce to bylo nejlepší startovní místo sezony a tím i výborný předpoklad zvýšit své jednobodové konto. Roman Staněk vyrážel ze 13. místa, Michael Belov z 19. pozice.

Pro Fragu se vše vyvíjelo dobře až do šestého kola, kdy vynechal jednu šikanu a ztratil hned pět míst. Došlo tam zřejmě k poškození monopostu a z pěkně rozjetého závodu byl postupný pád až na zadní pozice. O to lépe si vedl Roman Staněk, který od 8. kola držel 11. pozici – byl tedy jen o místečko za prvním z bodovaných míst. Na body ale postoupil mladý Čech již v příštím kole, když si Nannini při útoku na Lawsona ohnul závěs.

Fernandezovo uklouznutí v Ascariho šikaně umožnilo 8 kol před koncem výjezd Safety Caru. Odstupy mezi vozy zmizely, jezdci si mohli v nastávajícím italském vedru trochu oddychnout a připravit se na závěrečnou bitvu. Restart se kupidivu obešel bez větší nehody, jen Vesti se posunul na druhé místo před Hughese a v šikaně Roggia strčil Novalak Sargeanta do štěrku, což pro Staňka znamenalo návrat na bodovanou 9. pozici, protože Francouz za svou akci obdržel penále 10 sekund. Mladý Čech držel ještě kolo před koncem výborné deváté místo, těsně před cílem se před něj ale přeci jen dostali Viscaal, Fittipaldi a týmový kolega Belov. Rus se tím postaral o druhý bod Charouz Racing Systemu sezony 2020. Fraga nakonec dojel čtyřiadvacátý.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama