Středa 27.11.2024

Středa 27.11.2024

Středa 27.11.2024

reklama

28 let po Giovanně Amatiové pojede žena ve Formuli 2 – Tatiana Calderonová podepsala u Ardenu!

Osmadvacet let po posledním závodu Italky Giovanny Amatiové ve Formuli 3000 (F2) se ve Formuli 2 znovu objeví žena. Kolumbijka Tatiana Calderonová dnes podepsala u Ardenu.

Postup 26letého děvčete z Bogoty do druhé nejvyšší monopostové série světa překvapí jen na první pohled. Calderonová má bohaté zkušenosti. Tři roky jezdila evropský šampionát Formule 3 a od roku 2016 (tehdy s Ardenem) se snažila ve formuli GP3, poslední dva roky coby juniorka/vývojářka stáje Sauber-F1. Minulý rok skončila pilotka týmu Jenzer celkově 16. a jejím nejlepším výsledkem bylo šesté místo ve sprintu v Monze.

Na trati Velké ceny Mexika si koncem roku 2018 dokonce směla vyzkoušet monopost Formule 1 švýcarské stáje.

Kvůli jejímu spojení se Sauberem a Alfou Romeo se dlouho čekalo, že Tatiana letos ve Formuli 2 nastoupí za český tým Sauber-Junior. Antonín Charouz své vozy ovšem obsadil Britem Callumem Ilottem a Američanem Juanem-Manuelem Correou a tak se Calderonová a její sponzoři Coldeportes a Escuderie Telmex-Claro poohlédli jinde. Nakonec zakotvili v týmu Garryho Hornera, Arden. Otec šéfa Red Bullu, Christana Hornera po relativně slabé sezoně 2018 pro letošek zpečetil slibnou spolupráci s německou organizací Hanse-Wernera Aufrechta, HWA-Racelab. Pro druhý kokpit získal úřadujícího šampiona GP3, Francouze Anthoina Huberta – Calderonová tedy bude mít prvotřídní vnitrotýmové měřítko.

„Jsem napjatá a nadšená. Postup do Formule 2 pro mne znamená další krok směrem mého velkého cíle – startu ve Formuli 1. Už se moc těším na testy,“ shrnula Caldernová. Nezbývá, než sympatické, ve Švýcarsku školené Kolumbijce přát více štěstí, než ho v letech 1991 a 1992 měla poslední žena Formule 2 a Formule 1, Římanka Giovanna Amatiová: v F2 dojela nejlépe sedmá a její tři pokusy o kvalifikaci do Grand Prix se nevydařily. První test Formule 2 se bude konat 26.-28. února v Jerezu.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama