Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Skvělý Delétraz na Silverstone: Pro Charouz Racing vyjel další pódium!


Nedělní sprint formule 2 v Silverstone udělal svému jménu opravdu čest. Po výjezdu safety car rozhodla o vítězství poslední tři kola. Pro Charouz Racing System i českého fanouška je skvělou zprávou, že si pro druhé pódium v sezóně dojel Louis Delétraz. A když k tomu připočítáme i jeho šestou příčku ze sobotního hlavního závodu, je z toho pro stáj i samotného Švýcara pěkný přísun bodíků.

Do nedělního sprintu nastoupili oba piloti stáje Charouz Racing System s bodovanými místy na dosah. Delétraz do závodu vyrážel ze třetího místa, Piquet si dobrým sobotním výkonem řekl o jedenáctou startovní pozici. Zatímco Švýcar chtěl zvýšit svůj bodový stav z dosavadních 36, hodlal si Brazilec zapsat body vůbec poprvé v sezóně. Tento cíl se podařilo splnit na půl. 

Před sezónou se potichoučku hovořilo o tom, že by Delétraz mohl zaútočit na mistrovský titul. Tato meta zřejmě reálná nebude, je však jasné, že do boje o elitních pětku určitě zasáhnout může. Tím spíš, pokud bude předvádět takové výkony, jako na Silverstone. Už sobotní závod naznačil, že se může v klidu měřit s nejlepšími. Chvíli jel dokonce na třetím místě, aby nakonec dojel na velmi pěkné šesté příčce. V nedělním sprintu pak vše gradovalo. Po bláznivém závěru, který ovlivnil výjezd safety car, si pro umístění na bedně nakonec přeci jen dojel. Po rakouském sprintu to tentokrát byla pomyslná bronzová příčka.

Nutno také říct, že kdo třeba před startem ročníků F2 a po prvních podnicích odepisoval druhého pilota Charouz Racing System Pedra Piqueta, dnes musí svůj pohled přehodnotit. Brazilec si sice pro premiérové body stále ještě nedojel, ovšem jeho rychlost naznačuje, že to nebude dlouho trvat. V sobotu mu k elitní desítce chyběla necelá vteřina. Také v neděli atakoval top 10, ale po penalizaci za nedodržení stop and go v bláznivém závěru byl nakonec klasifikován až jako sedmnáctý.

Další podnik letošní sezóny FIA Formule 2 začíná na stejné trati už za necelý týden, tedy 7.-9. srpna a ponese název „Výročí GP 70 let F1″.

Antonín Charouz, majitel stáje, řekl: „Louis dokázal, že patří k nejrychlejším jezdcům. Možná mohl myslet ještě výše, z konečného třetího místa však máme samozřejmě radost. Silverstone mu sedí. Věřím, že to potvrdí příští víkend, kdy se jede na stejné trati. Pedro má rychlost, v sobotu jel dokonce na kolo rychleji, než Louis. Chybí mu už jen trochu závodnického štěstí.“

Bob Vavřík, manažer týmu uvedl: „Máme body, což je důležité. Ale pořád je co zlepšovat, zejména kvalifikace. Neustále na nich pracujeme. Takže se nedá říct, že bych byl spokojen. Pedro mohl dojet lépe, ale dostal penalizaci za stop and go, což je třicet sekund. V tomto případě to byla lepší varianta postihu, tím spíš v posledním kole. Uvažovali jsme o tom, že povoláme i Louise na výměnu pneumatik, ale inženýři se nakonec rozhodli pro strategii, která jim vycházela lépe. Navíc nebylo jasné, kdy safety car zajede.“

Louis Delétraz vysvětlil: „Třetí místo bylo maximum, čeho jsem mohl v neděli dosáhnout. Jinak dva závody, celkem dost bodů, takže jsem spokojený. Pořád ale kousek chybí, což snad napravíme už v příštím závodě a vyhrajeme. Je potřeba zlepšit kvalifikaci, což bude znamenat zlepšení v sobotním závodě. To je nejdůležitější úkol, který máme před sebou. Teď si odpočinu, zanalyzujeme data, trošku potrénuju, abych byl co nejlépe připraven.“

Pedro Piquet tvrdil: „Body byly opravdu blízko. Bohužel jsem měl po oba dny problémy, které znamenaly, že jsem za nimi o pár pozic zůstal. V prvním závodě jsem měl dobré tempo, ale ztráta několika míst na začátku mě stála lepší výsledek. V neděli jsme si s týmem v závěru nerozuměli. Mysleli jsme, že safety car vyjede o kolo dříve, pak jsem se snažil ztrátu dohnat a překročil jsem čas. Ale bylo to riziko, které jsme museli podstoupit. Teď mám tři dny volna, což v Anglii znamená, že si zajdete do pěkných parků a budete doufat, že nebude pršet.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama