Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Fraga, Staněk a Schumacher na Silverstone: Zase ta nešťastná kvalifikace…

Mají rychlost a dravost, ale možná jim jako nováčkům stále chybí zkušenosti. Hlavním problémem jezdců Charouz Racing System v rámci šampionátu FIA F3 je stále a pořád kvalifikace. Snad kromě první v Rakousku, kde ji šestnáctiletý Roman Staněk dokončil jako desátý, se nedaří. Velká cena Velké Británie to bohužel nezměnila. Jak český talent, tak David Schumacher a Igor Fraga prakticky už v pátek ztratili reálnou naději na bodový zisk.

Je třeba hned v úvodu říct, že kvalifikace je velmi těžká disciplína. Piloti mají dvě kola na to, aby dokázali, jak jsou rychlí. Může se stát, že se vám první nepovede, nebo se vám do cesty připletou jiní závodníci. A že to při třicetičlenném startovním poli může být pořádný provoz. Zůstane vám jedna možnost, jak si zajistit dobrou pozici pro sobotní závod. Logicky nastupuje nervozita. Tím spíš, když víte, že předešlé kvalifikace byly mizerné. A když jste navíc ve věku, kdy ještě hlavu nedokážete rychle „ovládnout“, máte problém. 

Na okruhu v Silverstone to znamenalo, že Roman Staněk do hlavního závodu vyrážel z 23. místa, Fraga byl o místo za ním a Schumacher dokonce až 27. V závodě všichni tři bojovali, Staněk i Fraga se postupně prokousávali pořadím, a i díky kolizím některých soupeřů z toho nakonec nebyl až tak velký propadák. Rodák z Valašského meziříčí skončil sedmnáctý, Brazilec patnáctý. Němec dojel hluboko v poli poražených.

Pokud si někdo myslel, že Fraga v nedělním sprintu snad konečně zaútočí na první týmové body, byl z omylu vyveden už v pátém kole, kdy Brazilec kvůli technickému problému ze závodu odstoupil. Nejlepším pilotem Charouz Racing System tak byl v cíli Schumacher. 15. místo ale není velký důvod k jásání. Staněk druhý závod na bývalém letišti v Silverstone dokončil jako 18. I po Velké ceně Velké Británie tak tým na své první body stále čeká.

Další podnik letošní sezóny FIA Formule 3 začíná na stejné trati už za necelý týden, tedy 7.-9. srpna a ponese název „Výročí GP 70 let F1″.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „V každém závodě je vidět, že naši jezdci mají rychlost. Ale když si nezajistí v kvalifikaci místo, ze kterého mohou útočit na body, je to velmi složité. Na druhou stranu si musíme uvědomit, že všichni tři jsou v seriálu nováčky, Romanovi je teprve šestnáct let. Je třeba každý den tvrdě pracovat, učit se i z vlastních chyb. Jen tak se z kluků jednou stanou lepší závodníci.“

Jamie Dye, manažer stáje, uvedl: „Je jasné, že nikdo nechce mít takové výsledky, jaké zatím ukazujeme. Myslím, že David udělal v neděli dobrý posun kupředu, Igorovi selhala baterie, což pro něj znamenalo konec. Vždy budeme hledat vyšší výkon auta a možnosti, jak jezdit lépe. V pátek se musíme zaměřit na maximální výkon nových pneumatik, abychom získali co nejlepší pozici na startu.

Igor Fraga vysvětlil: „Kvalifikační podmínky se hodně změnily a my jsme se tomu nedokázali přizpůsobit. Snažím se pak v sobotu dělat vše, co je v mých silách, abych měl v neděli šanci bojovat o body. Ale pak znovu přijde technická závada a je to prostě obrovské zklamání, že mám tyto problémy několikrát po sobě.“

Roman Staněk tvrdil: „Kvalifikace je něco, na čem musíme makat společně s týmem. Nastavit dobře auto na dvě rychlá kola, přičemž já pak nesmím udělat chybu. Dostat se zezadu na body je pak hrozně těžké, ale ne nemožné. Všichni jsou vyrovnaní a jezdí agresivně, takže je to vážně složité. Mám teď týden na to, abych si vyčistil hlavu, zanalyzoval všechny chyby a poučit se z nich. Mám motivaci s průměrným autem dostat co nejvíce dopředu.“

David Schumacher řekl: „Pro kvalifikaci jsme změnili nastavení vozu, což byl problém. Udělal jsem také jezdeckou chybu, navíc trať byla hodně špinavá. Před prvním závodem jsem měl technické problémy ještě před startem a vyrážel jsem až kolo za soupeři. S tím nešlo nic moc dělat. Musíme určitě zapracovat na nastavení auta a na práci s pneumatikami, hodně se přehřívají. Po nedělním sprintu si myslím, že máme hodně dobrý základ, na kterém se dá stavět do následujícího víkendu na stejné trati.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama