Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Sprint F3 na Hungaroringu: Co kdyby divoký „vítěz“ Viscaal navytlačil Charouzova jezdce Igora Fragu z dráhy?

V nedělním dešti na Hugaroringu se cítil nejlépe Nizozemec Bent Viscaal a projel cílem první. Za to, že z dráhy vyboxoval Charouzova jezdce Igora Fragu a za opuštění trati ovšem obdržel hned dvě časové penalizace. Z vítězsví se tedy mohl radovat zkušený Němec David Beckmann. Silné zlepšení oproti sobotě zaznamenal i další Charouzův jezdec David Schumacher. Němec úvodem slibně postupoval směrem bodovaných pozic, ve druhé části závodu ovšem musel povolit. Čech Roman Staněk udělal ze své zlé výchozí pozice alespoň 20. místo v cíli.  

O nedělní ráno prezentovalo maďarské dějiště šestého závodu FIA-F3 30 závodníkům povětrnostní podmínky, které znali z pátečních tréninků a kvalifikací: Lehce pršelo a pravděpodobnost sílejících srážek byla u 100%, což slibovalo zajímavý závod s větší příležitostí zlepšení pozic pro jezdce „z hloubi pole“. Na to spoléhali především piloti týmu Charouz Racing System, startující z míst 15 (Igor Fraga), 16 (David Schumacher) a 23 (Roman Staněk).

Nadmíru zkušený poleman David Beckham (Trident) předvedl na kluzkém povrchu výborný odpich a provedl špičku prvním kolem v pořadí Dennis Hauger (Hitech), Clement Novalak (Carlin), Logan Sargeant (Prema) a Richard Verschoor (MP).

Již začátkem druhého kola se na první místo ovšem prodral dobře naladěný norský junior Red Bullu, Dannis Hauger. Zatímco se David Schumacher katapultoval na 12. místo a Roman Staněk na pozici 19, ztratil Igor Fraga po „kontaktu“ s Nizozemcem Viscaalem (ten za to obdržel penalizaci 5 sekund) všechny šance a odstavil pochroumaný vůz v boxech.

Těsně před polovinou 22 kol závodu, právě, když se Beckmann znovu začal zesíleně tlačit na lídra Haugera, „parkoval“ Liam Lawson svůj vůz na konci rovinky a pole účastníků se mohlo „srazit“ za Safety Carem. Re-startu využil především Hauger a lehce se od Beckmanna odpoutal.

Za pozastavení ale stojí především „závěrečná forma“ obrýleného Benta Viscaala. 21letý pilot týmu MP letěl po Hungaroringu s odstupem ze všech nejrychleji a propracoval se na špičku závodu! Hovoříme o jezdci, se kterým úvodem bojoval Charouzův Igor Fraga…

Viscaal, který minulou sezony ve formuli 3 podobné „hrdinské kousky“ nepředvedl, si nemohl dovolit, aby polevil – měl přeci „na krku“ oněch 5 sekund pokuty. Sérií rekordních kol se mu i tento úkol podařilo spnit – nakonec mu ale všechna námaha přeci jen byla k ničemu: Za opuštění hranic dráhy na něj ředitelství uvalilo dalších trestných 5 sekund – a k tomu všechen jeho náskok 3 kola před cílem „vymizíkoval“ třetí výjezd Safety Caru: ve čtvrté zatáčce havarovali Malvestiti s Doohanem….

Maršálci reagovali nezájmem odklidit Italův demolovaný vůz a závod proto skončil nesportovně za Safety Carem. Beckmann tím přišel před Piastrim a Haugerem k „levnému“ triumfu. Za nimi bodovali Sargeant, Verschoor, sobotní vítěz Pourchaire, Smoljar a Fernandez. David Schumacher nemohl ve druhé části závodu pokračovat ve svém tahu kupředu a dojel 13., hned před jediným děvčetem v poli, Sophií Floerchovou. Roman Staněk skončil 20.

Šampionát pokračuje za dva týdny v anglickém Silverstone. 

Foto: Dutch Photo Agency
Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama