Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

reklama

Paráda pro Charouzů v tým: Delétraz dojel v závodě F2 v Rakousku druhý

Po dlouhé pauze, způsobené pandemií koronaviru, začala na rakouském Red Bull Ringu konečně sezóna šampionátu FIA Formula 2. Samozřejmě u toho byla i česká stáj Charouz Racing System s ostříleným mazákem v této kategorii, a po roce navrátilcem do týmu, Louisem Delétrazem a nováčkem v této kategorii Pedro Piquetem. Právě Švýcar se hned v prvním podniku sezóny dostal na pódium díky druhému místu ve sprintu.

Sobotní hlavní závod byl v podání jezdců Charouz Racing System solidní. Louis Delétraz si dojel pro body za pěkné sedmé místo, když mu po kvalifikaci patřila desátá příčka na startovním roštu. A kdyby mu přálo o trochu více štěstí a neztratil cenné sekundy během povinného přezouvání v boxech, mohlo to být ještě veselejší. Jeho týmový Pedro Piquet neměl alespoň k bodíku daleko, debutant v šampionátu F2 se nakonec musel spokojit s třináctým místem.

V neděli se klasicky obracelo pořadí první osmičky, Delétraz tak vyrážel z první řady. Start se Švýcarovi povedl a druhé místo celkem v pohodě udržel. Moc dlouho se ale nezávodilo, kvůli karambolu Alesiho musel na trať safety car, a pole se zase sjelo. Totéž se pak opakovalo v kole devátém ve chvíli, kdy na Delétraze začal dotírat Armstrong. Toho však brzy vyřadily technické problémy, což znamenalo znovu práci pro safety car. Zbytek závodu byl však na čele závodu celkem poklidný. Drugovich si s přehledem dojel pro vítězství, hned za ním se ale v cíli objevil Delétraz! Velká paráda hned v úvodním podniku šampionátu F2 pro Charouz Racing System.

Druhý Charouzův pilot Pedro Piquet se od začátku dlouho držel na „své“ třinácté pozici. Ve druhé polovině závodu se však nenápadně začal posouvat dopředu a chvíli dokonce uzavíral elitní desítku. Nakonec to však nestačilo na lepší, než třinácté místo. Na Red Bull Ringu však nenechal špatný dojem. Je reálná šance, že se bude každým závodem zlepšovat.

Další Velká cena Štýrska se jede 10.-12. července opět na Spielbergu. 

Antoních Charouz, majitel týmu, řekl: „Louis prokázal, že má nejen obrovský talent, ale řadu zkušeností ve F2. Jsme maximálně spokojeni s tím, co na Red Bull Ringu dokázal. Kladně hodnotíme i výkony Pedra, určitě má velký potenciál. Všichni se těšíme na další rakouské závody.“

Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Kvalifikace nám úplně nevyšla. Víme, že můžeme být lepší a že na to máme. Jen to není vždy úplně snadné zajet v provozu na trati dobrý čas. Nám do druhého pokusu padla žlutá vlajka, s čím se nedalo nic dělat. Zkrátka je to vždycky risk. První závod dopadl na to, kde jsme po kvalifikaci byli, docela dobře. Pedro se dobře adaptuje, byl to jeho první víkend. Louis zajel kvalitně, z jeho strany to nebyl vůbec špatný sprint. Musel se třikrát vypořádat s restartem, což není nikdy snadné. Auto je konkurenceschopné, na čemž je možné stavět.

Louis Delétraz tvrdil: „Byl to pro mě dobrý víkend. Sedmé a druhé místo je fajn i co se týká bodového zisku. Drugovich jel dnes opravdu rychle, nebylo moc šancí se dostat před něj. Těším se na další závody na stejném okruhu, pokusím se získat alespoň stejný počet bodů.“

Pedro Piquet vysvětlil: „Myslím, že v pátek jsem měl během kvalifikace dobré tempo. Bohužel, na nových pneumatikách jsem nemohl zajet žádné kolo. První závod jsem se s autem sžíval, druhý už byl lepší. Chybělo nám tempo bojovat více vepředu, ale příští týden to snad bude lepší. Abych mohl jezdit v elitní osmičce, potřebuji dostat více ze sebe i z auta.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama