Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Rakousku: Charouzův Delétraz vystartuje do prvního závodu sezony z 10. místa

Do prvního závodu formule 2 sezony 2020 vyrazí z pole-position čínský jezdec Guanyu Zhou. Junior Renaultu ovládl kvalifikaci před Brazilcem Drugovichem a Angličanem Ilottem. Jezdci českého týmu Charouz Racing System, Louisovi Delétrazovi nevyšel závěr session a bude se v sobotu prodírat kupředu z 10. startovního místa. Jeho kolega Pedro Piquet debutoval ve formuli 2 patnáctým časem kvalifikace. 

O pátečním poledni začala pro borce šampionátu FIA F2 volným tréninkem v rakouském Spielbergu sezona 2020. Čeští fandové byli zvědaví především na výkony Louise Delétraze a Pedra Piqueta, kteří startují za tým Antonína Charouze. O nejrychlejší časy se zpočátku přetahovali především Jack Aitken (Campos), Mick Schumacher (Prema) a Louis Deletraz (Charouz). Švýcar v českých barvách se nakonec musel spokojit s desátým místem, jeho kolega Piquet bral šestnáctou pozici.

A jde se do kvalifikace

O tři hodiny později se dvacet jezdců seriálu F2 sešlo na trati znovu – tentokrát v důležité kvalifikaci. Třicetiminutová session se tradičně dělila do dvou sérií pokusů o rychlý čas. Po úvodní čtvrthodince vévodil časové tabulce Číňan Guanyu Zhou (Uni-Virtuosi) před Indem Jehanem Daruvalou (Carlin). Za nimi se zařadila Charouzova švýcarská jednička Louis Delétraz, následována rychlým Japoncem Tsunodou, kterého o rychlejší čas připravila jen blokáda nepozorného Micka Schumachera. A „velká jména“ šampionátu? Schumacher (Prema) byl o místečko před Piquetem (Charouz) 10., Giuliano Alesi si mnohé pokazil uklouznutím v první zatáčce druhého kola a byl jen poslední.

Deset minut před koncem kvalifikace měli všichni korigované nastavení spoilerů a vyměněno na nové sady gum Pirelli. Dráha se znovu zaplnila, nová kombinace pneumatik a ráfků ovšem ve Spielbergu potřebovala tři kola k zahřátí. Právě v této části kvalifikace hloupě uklouzl nedisponovaný Japonec Marino Sato (Trident). Session proto byla 5 minut před koncem přerušena.

Po odstranění havarovaného monopostu měli všichni pochopitelně naspěch – o postavení na startu měl rozhodnout finálový „shoot-out“ dvou rychlých kol. Na více již nezbýval čas.

Byl to Zhou, kdo i za těchto stresových okolností zachoval chladnou hlavu. Zlepšil svůj čas o tři desetiny a tím zpečetil svou zaslouženou pole-position. Za ním překvapil především Brazilec Felipe Drugovich, když zajel s vozem nizozemské stáje MP na druhé místo před Charouzovým bývalým pilotem Ilottem Callumem, startujícím letos za tým polemana UNI-Virtuosi. Do druhé řady se dokázal posunout Dán Christian Lungaard a třetí vytvořili Schumacher s Daruvalou. Všichni jmenovaní závěrem předstihli Louise Deletraze, který (podobně jako Tsunoda) koncem session neměl čím odpovědět. V sobotu bude ještě za Ghiottem, Shwartzmanem a Ticktumem startovat z 10. pozice. Na prvního chybělo Švýcarovi 0,7s, jeho kolegovi ze stáje Charouz Racing System, Pedrovi Piquetovi další 0,2s, což ve velmi vyrovnaném poli F2 znamená 15. startovní místo.

Výsledek kvalifikace F2 ve Spielbergu:
1. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi                              1:14,416s
2. Felipe Drugovich, MP                                        1:14,880s
3. Callum Ilott, UNI Virtuosi                                 1:14,884s
4. Christian Lungaard, ART                                   1:14,922s
5. Mick Schumacher, Prema                                   1:14,952s
6. Jehan Daruvala, Carlin                                       1:15,028s
7. Luca Ghiotto, Hitech                                          1:15,044s
8. Robert Shwartzman, Prema                                1:15,051s
9. Daniel Ticktum, DAMS                                     1:15,128s
10. Louis Deletraz, Charouz Racing System          1:15,151s
15. Pedro Piquet, Charouz Racing System             1:15,376s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama