Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Potvrzeno: Renault zůstává ve F1

Drsné utahování opasků, šetření každého eura, ale setrvání v seriálu F1. Tak zatím znějí zprávy z tábora stáje Renault. Přitom to ještě nedávno vypadalo, že automobilka si nebude moci tým „vydržovat“ a po vzoru Williamsu se ze šampionátu stáhne. 

Šetřit, šetřit, šetřit. To je motto Renaultu pro nadcházející sezóny F1. V plánu je během tří let ušetřit něco kolem dvou miliard eur. „Ano, zůstáváme. Je to i díky tomu, že byl ustanoven rozpočtový strop,“ potvrdila výkonná ředitelka Renaultu Clotilde Delbos. Má to jasnou logiku. Pokud by rozpočtový strop nebyl (pro sezónu 2021 to bude 145 milionů dolarů), Renaultu by definitivně „ujel vlak“, protože ostatní týmy by mohly dále investovat astronomické částky do vývoje. To se teď konat nebude a pro Renault je tak reálné, že alespoň s některými týmy udrží krok. 

Faktem je, že kvůli úsporným opatřením nebudeme svědky takového kvapíku a soupeření v rámci elitní trojky. Ferrari, Mercedes a Red Bull tak budou mít „přistřižená křídla“. Na druhou stranu, pokud to má znamenat větší konkurenci a záruku setrvání jednoho z týmu v šampionátu F1, je to zřejmě cena, která se dá zaplatit. Bez Renaultu by to zkrátka nebylo ono…

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama