Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Antonín Charouz: Báli jsme se koronaviru. Děkuji všem, kteří nám pomohli

Nová sezóna F1 byla odložena, samozřejmě se to týká i doprovodných soutěží F2 a F3, kde má své místo i česká stáj Charouz Racing System. Na začátku března však v Bahrajnu probíhaly testy. Tedy v době, když už v celém světě řádil nový typ koronaviru. 

Jak jste zvládali testy, už jste asi věděli, co se po celém světě děje?
Ano, je to pravda. Celé testování to dost ovlivnilo, vůbec jsme nevěděli, jestli se budeme moc vrátit zpět do České republiky. Měli jsme i černý scénář, že tam kluci budou muset zůstat. Musím říct, že se do Bahrajnu mechanikům příliš nechtělo. Vzhledem k tomu, že máme 95 procent týmu ze zahraničí, tak jsme počítali se vším možným. Báli jsme se, že budou uzemněna letadla, zavřená letiště apod.

Co tedy bylo v onom černém scénáři?
Krizovou variantou bylo, že v Bahrajnu koupíme autobus a pojedeme cca 14 dnu  zpátky. Naštěstí se to nestalo a povedlo se odletět. Všechny věci jsme tam ale nechali. Ovšem ještě se řešil jiný problém, jestli bude nebo nebude závod. Čekali jsme dlouho, vlastně až v pátek se rozhodlo, že se nepojede Austrálie, pak padl i Bahrajn. V Melbourne se tak stalo hlavně díky jezdcům, protože Hamilton, Räikkönen, a Vettel byli zásadně proti tomu, aby se jelo. Oni byli tím hlavním jazýčkem na vahách. Vedení F1 a F2 pak pochopilo, co všechno by se mohlo stát. My jsme museli pětkrát přebukovat letenky, nakonec jsme odletěli. Je ale pravdou, že rizikové pro nás byly už testy.

Chránili jste se nějak, měli jste třeba dezinfekční prostředky a další?
Před odletem jsem zašel za známým doktorem a ten mi doporučil, abychom si koupili roušky. Pomohla nám jedna firma, která je přivezla z Německa. Takže moc děkuji tomu pánovi. Vykoupili jsme i lékárnu a všichni kluci jsou dnes zdraví. A jelikož musí být dobře trénovaní, protože máme tuto sezónu těžší kola, tak jsme nakoupili i hodně vitamínů. Osvědčil se nám ImunoBran a Bioaktivní Influ Zinek, který všichni cucali. Všem mohu doporučit, klukům to i chutnalo, to byl takový bonus navíc. Hlavně jsme ale vše přestáli bez komplikací. Samozřejmě jsme měli i dezinfekční gely. Pomohl nám jeden pán z Ostravska, který byl velmi ochotný. Říkal, že mě zná z doby, kdy jsem závodil a že si sportovci mají pomáhat. Nakoupili jsme také na stránkách www.nanostribroplus.cz, hlavně mýdlo s nanostříbrem. To je skvělá věc, mám ho i teď v práci a všichni ho používají. 

Dá už se odhadnout ekonomický dopad na formuli?
Ještě to asi nikdo úplně neví. Ale zatím je plán, že se na konci sezóny dojede Bahrajn a Austrálie, a letní závody, tedy Španělsko, Holandsko a Monako v letní přestávce. Pro nás by to bylo skvělé, protože je vždy lepší mít závodní tempo, když je jedna akce za druhou. Máme teď dost času se připravit, potrénovat i po taktické stránce. Jezdci musí mít fyzičku. Uvidíme, jak se vyvinou omezení ze strany vlády, které samozřejmě naprosto respektuji. Každopádně jsem moc vděčný lidem, kteří nám pomohli.

Jak to teď bude s auty, ta v Bahrajnu  zůstala?
Ano, ale naštěstí nás někdo osvítil a všechno jsme zabalili tak, jako kdybychom jeli domu. Takže teď se do Bahrajnu, na rozdíl od mnoha jiných týmů, už nemusíme vracet. A asi se vše doveze až na další závody, zřejmě do Baku.

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama