Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Finále F2 v Abú Dhabí: Chybět nebudou ani Charouzovi hoši

Jedenáct podniků má za sebou letošní sezóna FIA Formula 2. Ten dvanáctý a poslední se pojede o následujícím víkendu v Abú Dhabí. Budou u toho i jezdci Sauber Junior Team by Charouz Matevos Isaakyan a člen juniorky Ferrari Callum Ilott, který před pár dny získal šestí místo ve Velké ceně Macaa.

Česká stáj je v mistrovství týmů na sedmém místě, když získala 92 bodů a její jezdci během sezóny získali čtyři stupně vítězů. Na okruhu Yas Marina budou chtít tuto sbírku samozřejmě rozšířit a rozloučit se se šampionátem co nejlepším výsledkem.Tým už má s tratí, na které se od 5. do 7. prosince bude konat i první přípravné testování pro sezónu 2020, bohaté  zkušenosti, což by mohla být výhoda. 

V Abú Dhabí se jede jediný noční podnik v kalendáři Formule 2, pro jezdce to tak bude velmi specifický víkend. Kvalifikace i závod se pojedou za umělého osvětlení. Trénink s kvalifikací jsou na programu v pátek, sobotní závod odstartuje v 15.45, nedělní sprint se pak jede od 10.30.

Majitel Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „V této sezoně jsme v šampionátu F2 zažily vzestupy i pády, ale naší ambicí je zakončit rok co nejlépe a dostat se do první šestky mezi týmy. Myslím, že to je možné, pokud v obou závodech předvedeme absolutní maximum.“

Ředitel týmu Bob Vavřík uvedl: „Od Soči jsme měli dlouhou přestávku, během které jsme tvrdě pracovali, abychom pochopili, kde se můžeme zlepšit. Nejde jen o následující víkend, ale už také o sezónu 2020. V Abú Dhabí jsme loni vyhráli, takže jde o trať, která nám sedí. Callum zajel solidně v Macau, z Matevosem spadla tíha prvního startu ve formuli 2 před vlastním publikem. Takže by to mohlo vyjít.“ 

Callum Ilott tvrdil: „Abu Dhabí mě baví. Je to zajímavý okruh a pro finále skvělé místo. Doufám, že potvrdím dobrou formu a rozloučím se se sezónou s kvalitním výsledkem. Máme za sebou pozitivní rok, od Bahrajnu podle mě došlo k opravdu velkému zlepšení. Za volantem se cítím mnohem konkurenceschopněji, než na začátku roku. Jsem týmu vděčný za veškerou práci.“

Matevos Isaakyan vysvětlil: „Závodil jsem v Abu Dhabi v GP3 v letech 2015 a 2016. Získal jsem tam své první body v seriálu. Doufám, že se mi to podaří i v rámci F2. Hlavní věc je že trať znám, vím, co mohu čekat. Také s vozem už mi to jde lépe. V Soči jsme ukázali dobré tempo, těším se na poslední akci sezóny.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama