Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Finále italské F4 v Monze: Skvělý Staněk, pódium a celkově v elitní pětce

Do posledního závodního víkendu italského šampionátu Formule 4 výrazně promluvilo počasí. A po prvním závodu se zdálo, že český supertalent Roman Staněk bude daleko od svého velkého snu, tedy zakončit německou i italskou sérii v elitní pětce. Nakonec se ale vše z pohledu českého fanouška v dobré obrátilo!

Nezasvěcený pozorovatel si před závody v Monze zřejmě říkal, že to bude velká nuda. O titulu šampiona bylo totiž rozhodnuto a norský borec Dennis Hauger i tentokrát potvrdil, že v letošní sezóně neměl konkurenci. Jedinou zápletku v elitní trojce pak vyřešili v posledním měření sil víkendu Paul Aron a Gianluca Petecof. Pomyslný stříbrný stupínek zůstal druhému jmenovanému. Ovšem český divák měl stále nervovou soustavu na pochodu. Roman Staněk si před startem své premiérové sezóny ve formulích vytyčil jako hlavní cil dojet německý i italský šampionát F4 mezi nejlepšími pěti jezdci. Vypadalo to jako smělý plán, protože bez zkušeností se závodí jen velmi těžko a i ti nejlepší piloti potřebují čas, aby si monopost i tratě „osahali“. 

Jenže Staněk potvrdil, že má opravdu velký talent a bossové Alfa Romeo Racing F1 moc dobře věděli, co dělají, když si ho před sezónou zaháčkovali smlouvou. Zatímco německý šampionát F4 už skončil a Roman byl celkově čtvrtý, v italském mistrovství ho čekal pořádný boj. Do Monzy odjížděl coby pátý muž průběžného pořadí, ale hned úvodní závod víkendu se mu příliš nepovedl, když dojel až šestadvacátý. V dalším průběhu však skvěle zabojoval. Body za šesté a hlavně pak fantastické druhé místo mu stačily na to, aby vysněné páté místo udržel před smečkou pronásledovatelů. Pro český motorsport je to tedy skvělá zpráva a pro Romana možná další z mnoha krůčků do Formule 1.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama