Neděle 22.12.2024

Neděle 22.12.2024

Neděle 22.12.2024

reklama

F2 v Monze: Body pro Ilotta, ale krutý konec víkendu

Vypadalo na úžasný víkend pro Sauber Junior Team by Charouz. Na okruhu v Monze v dalším díle šampionátu FIA Formule 2 si Callum Ilott dojel v sobotu pro čtvrté místo, v nedělním sprintu to navíc vypadalo na pódium. V posledním kole však přišel zkrat britského pilota a konec nadějí.

Člen Ferrari Driver Academy, Callum Ilott, byl jediným pilotem české stáje Sauber Junior Team by Charouz v rámci Velké ceny Itálie Formule 2. Jeho parťák Juan Manuel Correa je po tragické nehodě ze Spa stále v kritickém stavu v nemocnici v Londýně. Jeho vůz tak zůstal v paddocku nejen jako podpora směrem k americkému jezdci, ale také jako pocta zesnulému Anthoine Hubertovi.

Ilott vyhrál páteční kvalifikaci, což bylo jasným signálem, že jeho monopost má velmi dobrou rychlost. Boj o stupně vítězů však nováčkovi F2 v sobotu nevyšel i proto, že poslední kola jel se zaraženým hřebíkem v pneumatice. Konečné čtvrté místo tak bylo i proto slušným počinem a příslibem do nedělního sprintu. Tam si Ilott jel pro druhé místo, možná mohl dokonce zabojovat o celkový triumf. V posledním kolem však udělal chybu, nevešel se do zatáčky a i když se s poškozenými pneumatikami na trať vrátil, dvanáctá příčka byla velkým zklamáním.

Poslední díl šampionátu FIA Formule 2 se bude konat ve dnech 27. – 29. září v ruském Soči.

Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, uvedl: „Je zklamáním zakončit víkend právě takto. Myslím, že alespoň pódium jsme si zasloužili. Zároveň chci ale všem členům týmu za tento víkend moc poděkovat. Prokázali odvahu a odhodlání v době, kdy s námi nemůže být Juan Manuel, plnohodnotný člen naší rodiny.”

Bob Vavřík, ředitel týmu, řekl: „Všichni jsme tvrdě makali, abychom udělali dobrý výsledek a je obrovská škoda ho nakonec kvůli chybě ztratit. Nešlo jen o pódium, ale také o hodně bodů. Každý v týmu však může být hrdý na práci, kterou během víkendu za obtížných podmínek odvedl. Všichni byli motivováni a odhodláni, dali své práci vše. Sice jsme nebyli na stupních vítězů, ale to je prostě sport.“

Callum Ilott tvrdil: „Pneumatiky byly na konci závodu hodně opotřebené a tlak na brzdy byl jiný. Nechtěl jsem v tu chvíli předjíždět, jen ukázat, že jsem blízko a stalo se to, co jsme viděli. Několik dalších jezdců dopadlo stejně. Dokazuje to, jak snadné je udělat chybu. Je to hořký konec opravdu dobrého závodu. Celý víkend jsme ukazovali rychlost, ale bohužel jsme nedosáhli výsledků, které bychom si zasloužili.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama