Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F3 v Silverstone: Další bodový zisk pro Charouzův tým

Cíl po Velké ceně Rakouska byl jasný – v dalším podniku ve Velké Británii opět bodovat. Toto předsevzetí se v týmu Sauber Junior by Charouz podařilo naplnit. V nedělním sprintu se totiž o osmé místo postaral Švýcar Fabio Scherer.

Právě Scherer byl největší nadějí už pro sobotní hlavní závod. Díky povedené kvalifikaci se zdálo, že by se mohl prát o body. Nakonec bohužel z elitní desítky vypadl, vynahradil si to však v nedělním sprintu. I když do závodu startoval až ze šestnáctého místa, nasadil od začátku skvělé tempo a hlavně nechyboval a vyvaroval se kolizí. Což se ukázalo jako rozhodující. 

Švýcarský pilot svůj monopost do cíle dovezl na osmém místě v hlavním „balíku“, který bojoval o pódiová umístění. Je to další důkaz, že Sauber Junior Team by Charouz má rychlost a postupem času a ziskem dalších zkušeností se jeho jezdci mohou měřit s nejlepšími. Tím spíš, že těsně devátý dojel i Lirim Zendeli. Třetí do party Raoul Hyman skončil osmnáctý.

Výsledky z 5,89 kilometru dlouhého okruhu v Silverstone znamenají, že první polovinu sezóny český tým v průběžném pořadí uzavírá elitní osmičku. Což je v obrovské konkurenci formule 3 solidní počin. Další závodní víkend je na programu v Budapešti. Na Hungaroringu se pojede od 2. do 4. srpna.

Majitel společnosti Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Po závodech v Rakousku jsme si jako cíl dali to, že chceme mít více našich jezdců v nejlepší desítce. Což se dnes podařilo. Všichni tři kluci udělali fantastický krok směrem dopředu, což je pro nás impuls k další práci. Věříme, že druhá polovina sezóny bude z naší strany ještě lepší.“

Manažer týmu Jamie Dye uvedl: „Snažili jsme se vyřešit fakt, že jsme v sobotu neměli takovou rychlost, jakou jsme chtěli. Myslím, že se to povedlo skvěle. Fabio jel, zejména v druhé polovině závodu, opravdu parádně. A je fajn, že i Lirim se dostal do desítky. Pro Raoula to byl frustrující víkend, celkově jsme ale rádi, že máme další bod.“

Lirim Zendeli tvrdil: „Chvíli jsem byl na bodovaných místech, myslím, že asi šestý nebo sedmý. Ale neměl jsem k dispozici DRS, takže jsem musel uhnout na špinavější části trat, abych se vyhnul kolizi. Tím jsem několik pozic ztratil. Je to velká škoda, moc mě to mrzí. Ale během víkendu jsme ukázali slušné tempo, je na čem stavět dál.“

Fabio Scherer vysvětlil: „Trvalo to dlouho, ale konečně jsem se dostal na bodovaná místa. Tento víkend jsme udělali velký skok dopředu, máme za sebou hodně tvrdé práce. Našli jsme dobrou cestu, máme slušné závodní tempo. V Budapešti to musíme potvrdit.“

Raoul Hyman řekl: „Z pohledu týmu to byl dobrý víkend. Sám cítím, že jsem mohl zajet lépe, tím spíš, že auto jede opravdu dobře. Ale aspoň už víme, že se s ostatními opravdu můžeme směle měřit. Našli jsme řešení, i když to nebylo vždycky lehké.“

Foto: Sauber Junior Team by Charouz

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama