Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

reklama

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit.

Vypsat minulý rok národní šampionát pro prototypy LMP3 bylo od vlivného klubu ADAC jistě velmi odvážným krokem a začátky ADAC-Prototype-Cupu nebyly lehké. Relativně zdravé pole 14. vozů, kteřé letos poprvé nastoupily na kraťoučkém Norisringu, dalo pořadateli ovšem za pravdu. A tak si mohli úšastníci zazávodit s prototypy na trati, kde podobná monstra tehdejšího světového šampionátu Skupiny C naposledy nastoupila v polovině 80. let. Tehdejší majitel týmu a mistrt světa, Walter Brun ovšem varoval: “Bude to hra s ohněm. Naše auta tenkrát byla mnohem “měkší” a lépe vstřebala strašné nerovnosti této dráhy. Dnešní karbonové prototypy jsou mnohem tužší a tvrdší – z jezdců to asi vytřese duši…”

Sobota: Dobrý závod po šoku ze zahřívacího kola…
Z pohledu českých fandů ovšem měl podnik velké zklamání: Norisringem vstoupilo 6 podniků čítající mistrovství do druhé poloviny sezony a Gabi Jílková by přijela po senzačním triumfu v Zandvoortu do paddocku u jezera Dutzendteich coby čtvrtá celkového hodnocení. Na lídry Garyho Hausera a Markuse Pommera měla ztrátu pouhých 40 bodíků – její ambice stát se mistryní byly naprosto reálné. Senzační Češka ale do kokpitu vozu Jorga van Ommena usednout nemohla. Kvůli angažmá ve francouzkém šampionátu GT ji nahradila Španělka Belen Espinar. Trať byla pro většinu jezdců novotou. Náhradnice Jílkové se jistě neztrapnila, když zajela za polemanem Laurentsem Hörrem (Koiranen-Duqueine), Pommerem, Tunjem a van der Snelem dobrý pátý čas kvalifikace.
Odpolední závod začal ošklivou nehodou Rumuna Alexe Cascataua. Pilota týmu BHK rozhodil ještě v zahřívacím kole hrbol na rovince (Walti Brun to věštil), který ho za vysoké rychlosti poslal do svodidla. To utrhlo předek vozu a jezdec skončil v nemocnici.
S hodinovým zpožděním se startovalo znovu a Hörr jasně kraloval dění. Za ním jezdil Pommer a výborná Espinar! Handicapové výměny jezdců o polovinu závodu pořadí změnily. Na první místo se dostal syn majitele týmu Racing Experience, Gary Hauser, který převzal od Pommera a na druhé místo se krátce před koncem probojoval co-pilot Espinarové, Lloveras. Jako třetí skončil druhý vůz týmu Jörga van Ommena s Tunjem a Apothelozem.

Výsledek sobota:
1. Pommer/Hauser, Racing Experience-Duqueine
2. Espinal/Lloveras, van Ommen-Duqueine
3. Tunjo/Apotheloz, Van Ommen-Duqueine
4. Göhler/Kyrila, Mücke-Duqueine
5. Von Gartzen/Hackländer, Konrad-Ginetta
6. Jefferies/Soufi, Konrad-Ginetta

Neděle: Smůla  nejrychlejších…
Nejrychlejší kvalifikace pro nedělní závod byl Valentino Catalano (DKR), před znovu výborným Lloverasem, Apothelozem a Hauserem. Na další špičkový výsledek týmu Jörga van Ommena „v nepřítomnosti Quick-Gabi“ tedy bylo zaděláno…

Ten se ale nekonal. Poleman Catalano dlouho vedl, když ovšem předal vůz kolegovi Rogalskimu, tak Polák vše zahodil střetem se zdí… Podobně zle proběhla neděle pro Lloverase s Espinalovou: drobnou vyhublou závodnici zradila spojka ještě v boxech hned poté co ležíc na 2. pozici vůz převzala.

Lüthen s Hörrem si vynahradili to, co by si zasloužili již v sobotu a vyhráli před Göhlerem-Kyrilou z týmu Petera Mückeho. Sobotní vítězi Pommer s Hauserem dojeli třetí, Norisring ovšem opouštěli s větším bodovým náskokem: čítá nyní 31 bodů.

Výsledek neděle:

1. Hörr/Lüthen, Koiranen-Duqueine

2.  Göhler/Kyrila, Mücke-Duqueine

3.  Pommer/Hauser, Racing Experience-Duqueine

4.  Tunjo/Apotheloz, Van Ommen-Duqueine

5. Van der Snel/Van der Snel, Reiter-Ligier

6. Marchalkowski, MRS-Ligier

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

IndyCary v Torontu: Lundgaard triumfuje k radosti Bobbyho Rahala

V jihokanadské 3milionové metropoli Toronto absolvoval šampionát IndyCar nedaleko hranic ke státu New York svůj jediný závod mimo USA. Na pouze 1,786 mil dlouhý městský okruh, který značil přesně polovinu sezony, přicestoval Španěl Alex Palou z týmu Chipa Ganassiho s

reklama