Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

BossGP v Le Castelletu: Bývalý pilot F1 Pizzonia se vrátil do monopostu

Ingo Gerstl a jeho neporazitelný Toro-Rosso-F1 vyhráli první dva závody třídy F1 šampionátu „Formule Libre“ BossGP Series ve francouzském Le Castelletu. Na první pohled tedy nic nového. Šampionát ovšem letos má svá překvapení: mimo jiné povedený návrat bývalého jezdce Williamsu a Jaguaru F1, Antonia Pizzonii do kokpitu monopostu.

K prvnímu podniku skutečně bohatého kalendáře BossGP sezony 2023 se na okruh pana Paula Ricarda a jeho nového ředitele Jeana Alesiho dostavilo málo překvapivě jen 15 vozů. Kvalifikace, kterou jasně ovládl Rakušan Gerstl na Toro Rosso STR1 před Pizzoniou na 4,5litrové HS-Dallaře-Gibson, se zúčastnilo jen 13 monopostů. Lze ovšem vycházet z toho, že do druhého podniku roku 7. května v Hockenheimu bude připraveno více účastníků, na které se pak mohou 10. září těšit i fandové v Brně.

Organizátor seriálu Ingo Gerstl ze Salzburgu vyhrál (za mizivé konkurence, za což on sám pochopitelně nemůže) dle zvyku oba závody F1 víkendu, které Francouzi pořádali v rámci „Grand Prix de France Historique“. V hodnocení formule 1 se za ním pokaždé klasifikoval relativně pomalý Němec Ulf Ehninger na Benettonu B197. Domácí Didier Sirgue přiměl svůj Jaguar R2 k jakémusi chodu pouze v sobotu…

A tak byl sportovně nejvýraznějším Gerstlovým soupeřem „Jungle Boy“ Pizzonia. Bývalá brazilská naděje F1 je snad první jezdcem tohoto kalibru v BossGP vůbec. Své nadání předvedl na Dallaře třídy Worls Series připravené stájí HS tím, že zajel nejrychlejší kolo, které bylo pouze o 0,4s pomaljší, než Gerstlův „high-tech“ stroj. Brazilec, který v posledních letech formu udržoval především v motokárách, tím jasně ovládl třídu vozů Open/GP2. Mezi top10 se dostal i Němec Henry Clausnitzer, který před týdnem se svým Tatuusem-Renault 3,5 ovládl dění v Mostě.

Škoda, že vozy F1 jezdí v BossGP jen o 5 kol méně, než ostatní: v neděli byl Pizzonia totiž rychlejší než Gerstl a teoreticky si mohli rozdat hezký souboj o celkové vítězství, kdyby Gerstl po 9 kolech neodbočil do boxů. Brazilec vyhrál svou sekci jasně před Italy Colombem  a Ghiottem, přičemž zajel na kolo tentokrát o 0,4s rychleji než Rakušanův F1.    

Další kalendář BossGP 2023:

5.–7. květen, Hockenheim (Německo)
9.–11. červen, Red Bull Ring Spielberg (Rakousko)
21.–23. červenec, Misano (Itálie) bez F1
12./13. srpen, Assen (Nizozemí)
9./10. září Brno (Čechy) F1 pouze jako Show Runs
22.–24. září, Monza (Itálie)
30.  září/1. říjen, Magny-Cours (Francie) 8. říjen, Mugello (Itálie)

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama