Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

F2 v Melbourne: V mokré kvalifikaci se prosadil Iwasa

Déšť, který nad Melbourne hrozil černými mraky již od rána, spustil celkem přesně v čas kvalifikace F2. Po nehodami několikrát přerušené a předčasně ukončené session se nakonec smál nejvíce Japonec Iwasa. V neděli mu bude patřit pole-position před jezdci týmu ART Pourchairem a Martinsem. Roman Staněk a piloti PHM Racingu by Charouz se nedokázali kvalifikovat do horní poloviny pole.  

 Nač si tradičně stěžují jak účastníci, tak i diváci ohledně motorsportu? Samozřejmě na pořád vyšší náklady. FIA proto rok od roku omílá říkanky o své snaze udělat tuto kratochvíli dostupnější. Ať už to myslí vážně nebo ne – rok od roku se míjí cílem. Ba naopak. I vysloveně juniorské třídy opouštějí stále častěji „své“ evropské okruhy a startují v zemích, kam se dostanou jen letecky. Letošní kalendář F2 je toho nejlepším příkladem. Po podnicích v Bahrajnu a Saúdské Arábii se „karavana“ poprvé vydala až do Australského Melbourne. Takhle se tedy FIA stará o „snížení nákladů“, které již dosáhly astronomické výše 1,5 až 2 milionů Eur za vůz a ročník… Jednu výhodu ovšem start v Albert Parku měl: pro všechny byla tato 5,278 km dlouhá tratˇ před pátečním tréninkem absolutní neznámou.

Ve volném tréninku se k radosti domácích příznivců motorsportu blýskl Jack, syn motocyklové legendy Micka Doohana. Junior Renaultu startující za tým Invicta Virtuosi byl nejrychlejší před juniory Red Bullu, Isaackem Hadjarem s Jakem Crawfordem (Hitech) a kolegou ze základny Renaultu, Victorem Martinsem (ART). Roman Staněk (Trident) se seznámil s Albert Parkem dobrým 13. časem. Piloti stáje PHM Racing by Charouz bohužel nezářili špičkovými časy. Izraelec Roy Nissany havaroval na rovince a jeho americký kolega Ben Benavides zajel jen na 19. pozici.  

Včas ke kvalifikační session začalo pršet. Na pilotům relativně neznámé trati to potí netrvalo dlouho, než se muselo kvůli nehodě přerušit: Brit Oliver Bearman (Prema) poškodil vůz o hrazení a Crawford si ulomil příď. Po krátké přestávce už nepršelo tak silně a vozy na trati se starali o stále rychlejší ideální stopu. Kvalifikace se stala známou loterií, ve které šlo o to, komu se koncem session za nejvhodnějších podmínek podaří bezchybné kolo?

Závěrem kvalifikace se tedy na zrychlující vozovce kolo za kolem jezdci na špičce navzájem překonávali. Japonec Ayumu Iwasa (DAMS) se právě posunul na první pozici, když při pokusu o další zlepšení havaroval Martins. Stalo se tak 3 minuty před koncem a ředitelství se rozhodlo, že opětně přerušenou session za daného pořadí ukončí.  Japonský junior Red Bullu a Hondy tedy v neděli vystartuje z pole-position před Théem Pourchairem a jeho krajany Martinsem a Hadjarem. Lídr celkového hodnocení Ralph Boschung (Campos) tentokrát stačil jen na 11. čas, Roman Staněk se s odstupem 2,3s kvalifikoval jako 17. Roy Nissany zajel s opraveným vozem na 14. místo, jeho kolega Ben Benavides bude startovní postavení uzavírat.

Výsledek kvalifikace F2 v Melbourne:

1. Ayumu Iwasa, DAMS                          1:45,118s

2. Theo Pourchaire, ART                        1:45,732s

3. Victor Martins, ART                             1:45,736s

4. Isaack Hadjar, Hitech                         1:46,037s

5. Zane Maloney, Trident                        1:46,046s

6. Oliver Bearman, Prema                      1:46,058s

7. Arthur Leclerc, DAMS                         1:46,309s

8. Kush Maini, Campos                          1:46,530s

 …

14. Roy Nissany, PHM Racing by Charouz        1:47,194s

17. Roman Staněk, Trident                                1:47,470s

22. Ben Benavides, PHM Racing by Charouz    1:50,122s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama