Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Průběh testů F3 v Bahrajnu: Pro PHM Racing by Charouz to bude tvrdý rok

Od úterka do středy testovali v Bahrainu společně s formulí 2 také účastníci šampionátu FIA Formule 3. Alespoň v tomto omezeném ohledu tedy světový svaz hleděl na finance týmů. Své sebevědomí tyto tři dny posílili především Gregoire Saucy, Gabriele Mini, Gabriel Bortoleto a Paul Aron. Výsledky také poukázaly na skutečnost, že česko-německý PHM Racing by Charouz bude i letos bojovat jen o malé body – přinejlepším.

Úterý: Saucy celý den vepředu

Úvodní 2,5 hodiny sezony 2023 vyšly nejlépe švýcarskému jezdci stáje ART Gregoire Saucymu. Dobrá, dopoledne sloužilo především očištění trati s přezkoušením funkcí vozů a Saucy zajel pouze 9 měřených kol.  I tak byli jezdci PHM Racingu by Charouz „nebezpečně“ blízko chvostu pole: Piotr Wisnicki si zapsal jen 29. čas, Roberto Faria byl 28. a Sophia Flörschová nezajela ani jediné měřené kolo…

Odpoledne trať zrychlila téměř o 2s a byl to znovu bývalý šampion F-Regional Saucy, kdo byl na konci session úplně vepředu. Tentokrát se jezdilo vydatněji. Švýcar najel 28 měřených kol, druhý Paul Aron (Prema) dokonce 34. Z Charouzových jezdců byla nejpilnější Flörschová, která objela trať v Šakíru 32krát. Jezdci PHM Racingu ovšem na nejrychlejšího ztráceli 2,5s a byli opětně až úplně na konci časové listiny.

Středa: Saucy buduje pozici favorita

Ve středu byla trať ještě „ogumovanější“ a tím i rychlejší. Sophie Flörschová jako by chtěla dohonit to, co zameškala o den dřívě a byla ráno na trati jako první. S výsledkem mohla být tentokrát spokojenější. Najela 33 měřených kol, z nichž bylo to nejlepší „jen“ o 1,7s pomalejší, než špička a znamenalo 22. pozici. Špičku opět ztělesňoval Saucy, který se jasně nabízí jako jeden ze sezonních favoritů. S relativně velkým odstupem 0,5s se za ním seřadila trojice, která do F3 právě postupuje z F-Regional: Dino Beganovic (Prema), Gabriele Mini (Hitech) a Gabriel Bortoleto (Trident). Wisnicki s Fariou za sebou dokázali nechat jen Australana Smitha.

Odpoledne byl asfalt tak rozpálený, že nedovoloval nové rekordy. Mini byl za těchto podmínek nejrychlejší před rozjetým Saucym a Sebastianem Montoyou.  Flörschová byla coby 22. opět nejlepší z Charouzovy trojice.

Čtvrtek: Bortoleto s výborným závěrem příprav

Ve čtvrtek trénovala F3 již jen o jedinou, 4hodinovou session. Týmy si tento čas rozvrhly na dvě části: začátkem se simulovaly kvalifikační kola, později tempo do závodů. Nejlépe vyšel závěr příprav Brazilci Bortoletovi, Minimu, Saucymu a Aronovi. Zajistili si pozice na špičce a zamanévrovali se tím i do  rolí předsezonních favoritů. Jezdci PHM Racingu by Charouz znovu okupovali jen zadní příčky. Nejlepší interního hodnocení stáje při tom znovu byla Flörschová. I když musela trénink ukončit předčasně, zajela 51 měřených kol a na Bortoleta ztrácela již jen 1,4s. Wisnicki zajel jen o desetinku pomaleji, než zkušená Němka. Byl to Roberto Faria, kterému přípravy vyšly nejhůře. Poslední příčka čtvrtečních výsledků Brazilci jistě na sebedůvěru nedodala – i když ujel s odstupem nejméně kol ze všech…  

Nejlepší časy testů F3:

Gregoire Saucy, ART        1:46,642 (Středa)

Dino Beganovic, Prema     1:47,121 (Středa)

Gabriele Mini, Hitech         1:47,166 (Středa)

Gabriel Bortoleto, Trident   1:47,197 (Středa)

Franco Colapinto, MP        1:47,266 (Středa)

Sophia Flörschová, PHM   1:48,322 (Středa)

Piotr Wisnicki, PHM           1:48,921 (Středa)

Roberto Faria, PHM           1:49,941 (Středa)

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama