Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

FIA-Formule 3: Kdo bude následovat příkladu Victora Martinse?

Nadějný Roman Staněk postoupil dle zásluh do Formule 2 a protože se mezi Chebem a  Zlínem široko-daleko nevyskytuje nikdo, kdo by splňoval všechny předpoklady pro účast v podobně vysoké třídě, nebude letos ani jeden z kokpitů F3 obsazen Čechem. Domácí fandové ale budou moci držet palce stáji PHM Racing by Charouz, která bude nadále operovat ze své základny v Žebráku.

Tým nového německého majitele Paula H. Müllera je jedinou stájí, která ještě ani týden před velkým testem v Bahrajnu neoznámila totožnost svých jezdců. Její ředitelé ovšem vedou velmi konkrétní rozhovory, mimo jiné s osobností, která by se mohla lehce stát mediální hvězdou paddocku F3. Počkejme si ale na oficiální oznámení…

Tak, jako ve Formuli 2 lze ovšem favority na zisk titulu hledat spíše u konkurence. A to především v předních týmech Prema, MP a Hitech. Za Italy nastoupí debutující hvězdná severská dvojice F-Regional Paul Aron/Dino Beganovic společně se zkušenějším Britem Zakem O´Sullianem. Budou představovat nejsilnější týmovou sestavu šampionátu. Nizozemský MP Racing bude mít ve svých řadách dva favority s roční zkušeností v F3: Argentince Franca Colapinta a Brita Jonnyho Edgara.

Za britský Hitech nastoupí další dvojice, která do F3 postoupila z našlapané F-Regional: výborný Gabriele Mini a nevyzpytatelný Sebastian Montoya. “Papírově” poněkud slabší složení letos překvapivě nabízejí špičkové organizace ART a Trident. Francouzská equipa se roku 2022 stala s Victorem Martinsem mistrem, Američan Frederick a Švýcar Saucy by ovšem museli zaznamenat velké zlepšení formy, aby dokázali podobný výsledek zopakovat. Nová trojice Tridentu bude v F3 debutovat a chtít od Itala Fornaroliho a Brazilce Bortoleta aby pravidelně jezdili o poháry, by asi bylo příliš. Právě tohle je ovšem něco, co si od roku 2023 slibuje zkušený Brazilec Collet a jeho tým Van Amersfoort.

Objemný výčet favoritů by tím měl být vyčerpán – i když lze od Britů Olivera Graye a Christiana Mansella jistě tu a tam očekávat překvapení, stejně tak jak od debutujících hvězd z F4, Taylora Barnarda a Nikity Bedrina. No a pak je tu ještě výše zmíněný PHM Racing by Charouz, který obsadí nejméně dva ze svých kokpitů skutečně slibnými atlety…       

30 talentů Formule 3 bude zkoušet od 14. do 16. února společně s Formulí 2 v Bahrajnu. První závod sezony se tam pak pojede začátkem března.

Sestavy týmů a startovní čísla F3 pro sezonu 2023:

Prema Racing (Itálie)

1 Paul Aron (Estonsko)

2 Dino Beganovic (Švédsko)

3 Zak O´Sullivan (Velká BrItánie)

Trident (Itálie)

4 Leonardo Fornaroli (Itálie)

5 Gabriel Bortoleto (Brazílie)

6 Oliver Goethe (Dánsko)

ART Grand Prix (Francie)

7 Kaylen Frederick (USA)

8 Gregoire Saucy (Švýcarsko)

9 Nikola Tsolov (Bulharsko)

MP Motorsport (Nizozemí)

10 Franco Colapinto (Argentina)

11 Mari Boya (Španělsko)

12 Jonny Edgar (Velká Británie)

Hitech Grand Prix (Velká Británie)

14 Sebastian Montoya (Kolumbije)

15 Gabriele Mini (Itálie)

16 ?

Van Amersfoort Racing (Nizozemí)

17 Caio Collet (Brazílie)

18 Rafael Villagomez (Mexiko)

19 Tommy Smith (Austrálie)

Rodin Carlin (Velká Británie)

20 Hunter Yeanny (USA)

21 Oliver Gray (Velká Británie)

21 ?

Campos Racing (Španělsko)

23 ?

24 Christian Mansell (Velká Británie)

25 Hugh Barter (Austrálie)

Jenzer Motorsport (Švýcarsko)

26 Nikita Bedrin (Rusko)

27 Taylor Barnard (Velká Británie)

28 Alejandro Garcia (Mexiko)

PHM Racing by Charouz (Německo/Česko)

29 ?

30 ?

31 ?

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama