Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F1 na Nürburgringu: Bitva Lotusu s McLarenem skončila nerozhodně

Po Barceloně, Doningtonu, Brands Hatchi, Spielbergu a Zandvoortu pokračoval šestým podnikem sezony 2022 v rámci Oldtimer Grand Prixu dvěma závody šampionát FIA-F1-Masters. Také v Německu vládly především značky Lotus a McLaren. V sobotu se prosadil Steve Hartley (McLaren-Ford MP4/1) v neděli mu porážku oplatil Marco Werner (Lotus 87B).

Kvalifikace: Werner, Hartley a Padmore v rozmezí 2 desetin

Z přihlášených 19 vozů se do paddocku pod hradem Nürburg dostavilo jen 14. Po kvalifikaci musel „hodit ručník“ i Ensign-Theodore N183 Georga Hallaua. To ovšem nic nezměnilo na tvrdosti konkurence na špičce pole. 3násobný vítěz 24h Le Mans Marco Werner (Lotus 87B po Mansellovi a de Angelisovi) musel vynaložit všechen svůj um, aby se o 0,15s prosadil před zkušeným Stevem Hartleyem (McLaren MP4/1 po Johnovi Watsonovi). Jen o šest setin pomalejší byl Nick Padmore na „zakázaném“ Lotusu 88B. V odstupech pouhých desetinek následovaly další dva krasavci v livreji John Player Special: Steve Brooks na Mk91 a Michael Lyons na Mk 92. První šestku uzavíral druhý Marlboro-McLaren pole, typ M29 s Warrenem Briggsem v kokpitu.   

Následovali Mark Hazell (Williams FW07), Mark Higson (McLaren MP4/1B) a Belgičan Marc Devis na Lotusu 78.

S poněkud větším časovým ostupem doplnili pole bývalý jezdec DTM Harald Becker (Arrows A3), Michael Baudoin (March 821), Arthur Bruckner (Arrows A6) a Paul Grant na nejstarším voze, nešťstném De Tomaso 505 týmu Franka Willaimse z roku 1970.

Sobotní závod: Hartley úspěšně sám proti všem Lotusům

Marco Werner chtěl před domácím publikem bezpodmínečně uspět – vždyť se přišlo podívat kolem 25.000 fandů. Sprint do první zatáčky sice vyhrál, z vedení se ale dlouho neradoval. Hartleyův McLaren se totiž ještě během prvního kola prosadil. Werner vůz v lakování Marlbora sice dlouho nenechal ujet, po třetině závodu ovšem musel kvůli problému s brzdami povolit a úlohu Hartleyova pronásledovatele převzal Padmore v sesterském Lotusu. Výborně naložený Hartley ovšem nikomu nedal šanci a po 14 kolech projel o 2,1s vítězně cílem před Padmorem. Armádu poražených Lotusů doplnili Lyons na třetím a zklamaný Werner na čtvrtém místě.  Jako nejlepší pilot „jiné značky“ dovezl Hazell svůj Williams na 5. místo.

Výsledek:

1. Steve Hartley, McLaren MP4/1

2. Nick Padmore, Lotus 88B

3. Michale Lyons, Lotus 92

4. Marco Werner, Lotus 87B

5. Mark Hazell, Williams FW07

6. Mark Higson, McLaren MP4/1

Nedělní závod: Odplata Lotusu

V boxu týmu Chrome Cars se museli přes noc hodně snažit – neděle totiž měla patřit Wernerovi. Na startu sice všechny šokoval Hazellův Williams, který se katapultoval na první místo, Werner ale Brita ještě v prvním kole odsunul za sebe a během dalšího okruhu se před Jonesův bývalý monopost posunul i Hartley. V sobotu vítězný McLaren pak potřeboval jen další tři okruhy, aby se usadil v lídrově závětří, připraven atakovat. Za nimi se několik kol o třetí místo přel Hazell s Lyonsem.

Vepředu dokázal Werner nějak odvrátit fázi Hartleyového náporu a v závěrečné třetině si vyjel 2sekundvý náskok, který bez chybičky proměnil ve vítězství. Hartley nakonec bral druhé místo, jen 2,5s před silně finišujícím Lyonsem. „Muž prvního kola“ Hazell ztratil v posledních kolech 4 místo vůči Brooksovi.  

Výsledek:

1. Marco Werner, Lotus 87B

2. Steve Hartley, McLaren MP4/1

3. Michale Lyons, Lotus 92

4. Steve Brooks, Lotus 91

5. Mark Harell, Williams FW07

6. Mark Higson, McLaren MP4/1

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama