Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Pátek v Le Castelletu: Sargeant nejrychlejší kvalifikace F2, u Charouz Racing System zklamání

Páteční kvalifikace šampionátu FIA F2 vynesla pole-position pro nedělní závod v rámci velké ceny Francie v Le Castelletu Loganovi Sargeantovi z týmu Carlin. Vozy české stáje Charouz Racing System provázely technické defekty. Enzo Fittipaldi vyrazí do obou závodů víkendu ze 14., Cem Bölükbasi z 22. startovní pozice.

Dopolední volný trénink: Vips vykročil do víkendu nejlépe

Až na stáj Van Amersfoort, kde Němec Beckmann nahradil Brita Hughese, nastoupilo pole FIA Formule 2 oproti poslednímu mítingu ve Spielbergu beze změn. Na trati, kterou nechal v kopcích nad Toulonem začátkem 70. let vybudovat aperitivový magnát Paul Ricard a která se jaksi stala první předlohou všech sterilních autodromů dnešních časů, se dopoledne představil nejlépe Juri Vips. Estonec předvedl, že dokáže být i bez podpory Red Bullu ze všech nejrychlejší. Jeho Hitech-Dallara projela okruhem  o desetinku rychleji, než Japonec Iwasa (DAMS) a o dvě lépe, než domácí Pourchaire (ART). Enzo Fittipaldi potvrdil svou dobrou formu 10. časem o 0,6s za Vipsem, druhý Charouzův jezdec Cem Bölükbasi pouze uzavíral pole trénujících.

Večerní kvalifikace:

O nedělní postavení na startu se jelo až v půl sedmé večer, ovšem za ideálních podmínek. Dráha, která odostřením esíčka po startu, rozkouskováním rovinky Mistral a tím i znedodnocením kdysi obávané zatáčky Signes v posledních letech ztratila všechna svá neuralgická místa, sedla při první sérii ostrých pokusů nejlépe Loganovi Sargeantovi (Carlin). Američanova křivka formy se po úspěších v Silverstone a Spielbergu prostě nachází hodně nahoře. Druhý čas zajel opět silný Iwasa a třetí Pourchaire. Z pohledu Charouz Racing Systemu byl Fittipaldiho 7. čas jistě příjemným výsledkem, za to Bölükbasi zatím nedokázal zajet jediné měřené kolo.

Hned úvodem rozhodující fáze session ovšem opustila Štěstěna i Fittipaldiho. Právě když se ostatní vydali k rozhodujícímu úderu na trať, zůstal jeho vůz tiše stát v boxech. Brazilec tedy musel bez možnosti obrany přihlížet, jak se propadává pořadím. Na špičce znovu vládl rozjetý Sargeant: ve svém posledním kole odsunul Iwasu, Vestiho a Drugoviche za sebe a znovu tak vyzvedl, že je současně největším Drugovichovým rivalem v boji o titul. Na druhého Japonce měl náskok pouhých 6 tisícin…

Bezbranný Fittipladi musí vzít zavděk 14. startovní pozici. Bölükbasiho vůz Charouzovy mechanici koncem kvalifikace přeci jen opravili, Turek s ním ovšem narychlo a bez průpravy nemohl zajet lépe, než na poslední místo.

Sobotní sprint odstartuje v 18:00h a z pole-position tuto partii rozehraje 10. dnešní kvalifikace, Jehan Daruvala (Prema).

Výsledek kvalifikace F2 ve Francii:

1. Logan Sargeant, Carlin                                  1:43,871s

2. Ayumu Iwasa, DAMS                                   1:43,877s

3. Frederik Vesti, ART                                      1:43,900s

4. Felipe Drugovich, MP                                    1:44,031s

5. Jack Doohan, Virtuosi                                    1:44,034s

6. Theo Pourchaire, ART                                   1:44,161s

7. Juri Vips, Hitech                                            1:44,308s

8. Marcus Armstrong, Hitech                            1:44,377s

14. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System     1:45,035s

22. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System  1:45,773s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama