Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

DTM v Imole: Autodromo Ferrari ovládly „čtyři kruhy“ z Ingolstadtu

DTM si jako třetí podnik sezony vyzkoušela start v Imole. Tento  experiment se sice nevydařil, zástupcům značky Audi to ovšem mohlo být jedno: Oba závody vyhráli jejich vozy.

Po nepříliš vydařeném startu sezony v portugalském Portimau (nepřišli diváci) a víkendu na sterilním Lausitzringu, se karavana DTM vydala do Imoly, kam se ovšem také hodí, jen jako „pěst na oko“: ani italské publikum tento šampionát nezajímá. Do pole přibyl hostující Timo Glock, kterého BMW poslalo do „vyhnanství“ italského šampionátu, za to zmizel (asi nadobro) drážďanský tým T3-Motorsport a jeho dva Lambo-Hurracany. Po problémech se sponzory pilotky Hawkeyové (na těchto stránkách jsme to tematizovali již po zimních testech) to nepřekvapilo…

Sobota: Návrat Mistra Rasta

Sobotní kvalifikace vyšla dle přání promotérů: nejrychlejší byl „ztracený syn DTM“ René Rast, který letos opět našel cestu zpět do Audi týmu Abt. Že trať v Emilii vozům z Ingolstadtu sedí, podtrhl druhým místem Nico Müller (Rosberg-Audi). Jako třetí se kvalifikoval Rakušan Thomas Preining (KUS-Porsche) před landsmannem Clemensem Schmidem (pilot Grasser-Lamborghini byl senzací kvalifikace) a dalším Abt-Audi v rukou Ricarda Fellera.

Za 35stupňového vedra se při sprintu k první šikaně těsně prosadil Rast před Müllerem. Za nimi se seřadili Preining, Schmid a bratři van der Lindeové.

Na po masakru roku 1994 šikanami zmrvené vedení trati nedovoluje velkým vozům GT předjetí a tak jezdci po 15 minutách „husího pochodu“ zavítali do boxů. Ani výměny pneumatik ale nepřinesly na předních místech změnu. Naopak – odstupy prvních tří se zvětšily.

Rast mohl po bezchybné jízdě slavit návrat na nejvyšší stupínek. Druhý dojel spolehlivě Müller, zatímco si dobrým finišem při kterém předjel Preiniga, třetí místo zajistil „domácí“ Austro-Ital Mirko Bortolotti na Lamborghini týmu Grasser. Následovali van der Lindeův Abt-Audi a Lambo překvapivě rychlého Schmida. Značky Mercedes a BMW utrpěly v závodě, který nebyl zvláštní reklamou pro DTM, těžkou porážku. Glock odpadl již v prvním kole.

Výsledek sobota:

1. René Rast, Abt-Audi

2. Nico Müller, Rosberg-Audi

3. Mirko Bortolotti, GRT-Lamborghini

4. Thomas Preining, KUS-Porsche

5. Kelvin van der Linde, Abt-Audi

6. Clemens Schmid, GRT-Lamborghini   

Neděle: Feller poprvé

Pokud Gerhard Berger doufal, že se alespoň v neděli posune pár set německých turistů z nedalekého Rimini na tribuny v Imole, tak se silně přepočítal. I tentokrát zůstaly ochozy nedůstojně prázdné a DTM by se měla do budoucna zemím jako Portugalsko a Itálie raději vyhnout…

Svou první pole-position si tentokrát zajistil 22letý úřadující šampion GT-Masters Ricardo Feller. Na Švýcarovu chybu číhali Felipe Fraga (AF Corse-Ferrari), Marco Wittmann (Walkenhorst-BMW), Maro Engel (GruppeM-Mercedes), Clemens Schmid (BTR-Lamborghini) a Nick Cassidy na druhém Ferrari.

Důležitý sprint skrze zbytky obávaného zákrutu Tamburello dokázal Feller těsně vyhrát, po chybičce koncem prvního kola ovšem o vedení přišel: motivovaný Fraga převzal na voze domácí značky první místo a kolegům rychle ujížděl. Brazilcův tah směrem vítězství ovšem ve 4. kole zastavila neutralizace po nehodě Ineichena s Preiningem v Rivazze. V této fázi odpadl pro explozi pneumatiky i sobotní vítěz Rast.

Měnily se tedy pneumatiky a byl to tým Rosberg, který reagoval nejpohotověji. V čele se poté k všeobecnému překvapení totiž objevil Američan Dev Gore.

Re-start po příliš dlouhé neutzralizaci zničil Fragův závod docela. Při strkanici s Wittmannem a Auerem si  rozřízl pneumatiku. Po polovině závodu pořád ještě vedl Gore před Fellerem, Auerem a Wittmannem.

K rozhodujícímu manévru dne došlo ve 14. kole: Feller lépe akceleroval z Tosy a v Piratelle se protlačil před Gora. Pilot týmu Abt-Audi si pak dojel pro první triumf v DTM. Gore již druhým rokem platí za jednoho z nejmpomalejších jezdců DTM, jeho nečekaný postup kupředu mu ale nechal narůst křídla: ani jeden z nominelně kvalitnějších pilotů za ním ho totiž nedokázal až do cíle ohrozit! V boji o třetí místo se v posledním kole prosadil Wittnmann vůči nepozornému Auerovi. Sheldon van der Linde 5. místem udržel vedení v celkové tabulce.

Šampionát pokračuje za dva týdny svým zlatým hřebem „doma“ na Norisringu. Přijdou i lidi…

Výsledek neděle:

1. Ricardo Feller, Abt-Audi

2. Dev Gore, Rosberg-Audi

3. Marco Wittmann, Walkenhorst-BMW

4. Lucas Auer, Winward-Mercedes

5. Sheldon van der Linde, Schubert-BMW 6. Philipp Eng, Schubert-BMW

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

66. Rolex 24h: Porsche, Penske a Nasr triumfují v Daytoně

Tradičně první velký mezinárodní okruhový podnik roku 2024, 24hodinovku v Daytoně vyhráli před chabě obsazenými ochozy Felipe Nasr, Josef Newgarden, Dane Cameron a Matt Campbell na Porsche 963. Po 54letech se tak postarali o vítězství pro oragnizaci Rogera Penskeho, jehož

GT Open: Na Red Bull-Ringu vítězily Lamborghini a Ferrari

Ve Spielbergu pořádala španělská International GT Open svůj dobře obsazený šampionát GT3. V obou závodech se prosadili mladí jezdci. Pátý podnik svého atraktivního kalendáře (Portimao, Spa, Hungaroring, Le Castellet, Spielberg, Monza, Barcelona) absolvoval šampionát International GT Open minulý víkend v

DTM na Lausitzruingu – aneb hrátky s kilogramy

Na Lausitzringu mezi Berlínem a Drážďany vstoupil šampionát DTM do druhé poloviny sezony. V sobotu se prosadil jezdec Ferrari, Jack Aitken a v neděli pilot Lamborghini, Mirko Bortolotti. Nedělní závod patřil k nejlepším roku 2023 – výsledky DTM jsou ovšem

Preining proti Rastovi: Něco pro učebnici budoucího závodníka

Pětadvacetiletý Thomas Preining je synem velkého otce: Andi byl velkou motocyklovou hvězdou Rakouska a mimo sportovních úspěchů se vyznačoval především skutečností, že jeho sponzorem byla porno-hvězda českého původu, Dolly Buster. Mladý Preining se ovšem vydal cestou automobilů a po prvních

reklama