Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Kvalifikace F3 v Barceloně: Roman Staněk na pole-position

Po „nepřehledném“ startu do sezony 2022 se pole začíná nejpozději teď při třetím podniku roku „třídit“ a pro české fandy je jistě naprosto příjemným jevem, že mezi absolutní špičku F3 pravidelně patří pilot Tridentu, Roman Staněk. V Barceloně si vítěz Imoly zajistil první pozici kvalifikace. Jezdci Antonína Charouze na horní dvě třetiny pole nestačili.
Ve volném ranním tréninku Staněk opět potvrdil, že patří mezi favority 3. časem za Victorem Martinsem (ART) a Arthurem Leclercem (Prema). U Charouze slavil svůj návrat „ztracený syn“ Lirim Zendeli 21. časem, Francesco Pizzi stačil jen na 27. a Laszlo Toth na 29. pozici. 
Kvalifikační session doprovázelo odpolední vedro a nezájem místního publika. I za těchto povětrnostních podmínek trvalo relativně dlouho, než jezdci dostatečně zahřáli své pneumatiky a odvážili se na „ostré“ kolo. Zatímco se na špičce seřadili Caio Collet (MP), Franco Colapinto a Martins, pokazil Staněk svůj první pokus výletem do štěrku v pomalém infieldu. Nejlepší z Charouzovy trojice byl tentokrát Pizzi na 24. pozici, což pro španělský víkend českého týmu nezvěstovalo nic dobrého.
Po krátkém doladění vozů v boxech se pole vrátilo na trať. Colettův čas byl brzy překonán Bearmanem, pak Smoljarem, Leclercem a Martinsem. Staňkovo snažení stačilo na 10. čas.
Novotou barcelonského pátku bylo, že si jezdci troufli i na třetí sérii pokusů o zlepšení. Rozhodnutí o postavení na startu tedy mělo padnout až v závěrečných sekundách. Zvláště Staněk tuto příležitost výborně využil a posunul se senzačně kupředu na pole-position! 
Výsledek kvalifikace F3 v Barceloně:
1. Roman Staněk, Trident       1:33,516s
2. Victor Martins, ART         1:33,568s    
3. Alexander Smoljar, MP       1:33,613s 
4. Isaack Hadjar, Hitech         1:33,726s 
5. Arthur Leclerc, Prema       1:33,731s   
6. Oliver Bearman, Prema       1:33,747s
... 
22. Lirim Zendeli, Charouz Racing System   1:34,686s
29. Francesco Pizzi, Charouz Racing System 1:35,549s  

30. Laszlo Toth, Charouz Racing System         1:35,575s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama