Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Hlavní závod F3 v Bahrajnu se stal kořistí Victora Martinse

Nedělní závod fromule 3 v Bahrajnu nabídl fandům před televizory (kolem trati nebyl „tradičně“ takřka nikdo) báječnou podívanou. Po nekonečné árii předjíždění a soubojů se prosadil Francouz Victor Martins z týmu ART před Monačanem Arthurem Leclercem (Prema) a Gregoirem Saucym (ART). Roman Staněk při šel o dobrý výsledek znovu defektem pnaumatiky, trio Charouz Racing Systemu na body nestačilo.  

Poleman Franco Colapinto (Van Amersfoort) využil své výhody na startu perfektně a prvním sledem zatáček se provlékl před Romanem Staňkem, Victorem Martinsem, Alexandrem Smoljarem, Juanem Manuelem Correou a sobtním „vítězem“ Isackem Hadjarem. Za nimi se ovšem hned několik kolegů neshodlo na rozlišné linii a kolem trati stálo během prvního kola několik vozů. Mezi nimi po střetu s Maloneyem i Charouzův Francesco Pizzi.

Po následující neutralizaci, která zabrala 4 kola, dostal Roman Staněk další šanci, zaútočit na argentinského lídra. Zatímco se Colapinto s tímto nebezpečím vypořádal s bravurou, překvapil mladého Moraváka Francouz Martins a odsunul ho na třetí místo. A pro pilota Tridentu mělo být ještě ve stejném kole hůře: opakovala se totiž jeho sobotní smůla a jeho „pravá zadní“ po kolizi se Smoljarem ztratila vzduch…

Vedoucí duo Colapinto-Martins se díky divokým soubojům za ním dokázalo lehce odpoutat od ostatních. Ještě před polovinou závodu postoupil na 3. pozici očividně naprosto zotavený Correa. Smoljara brzy na to předjeli i Leclerc s Hadjarem a Saucym. Také Hadjar se ale hned na to stal obětí defektu pneumatiky – a byl to opět Smoljar, kdo převzal roli „Jacka Rippera“…

Od poloviny závodu se Martins začal znatelněji tlačit na lídra a oba ze zadu dotahoval dobře naladěný Leclerc. Osm kol před cílem se junior Renaultu, Marins skutečně dokázal provléknout do vedení – Leclerc při tom využil jeho souboje s Colapintem a zcela stáhl svou zrátu. O tři kola později postoupil bratr polemana-F1 Charlese na druhé místo a Colapinto obržel 5sekundovou penalizaci za nedodržení limitů trati.

Martins si potíé s přehledem dojel pro plný počet bodů před dobrým Leclercem a týmovými kolegy Saucym s Correou. Za Colapintem byl hodnocen výborný Bearman, který tak potvrdil svůj sobotní výkon. Zbývající body si rozdělili junior Red Bullu Crawford, Španěl Vidales, Jenzerovo překvapení Alatalo a Američan Frederick.

Pro piloty Charouz Racing Systemu Simmonse a Totha byla projížďka pouští drahou a snad i cennou zkušeností, ze které možná budou moci čerpat koncem dubna v Imole.

Výsledek závodu F3 v Bahrajnu:

1. Victor Martins, ART                                             

2. Arthur Leclerc, Prema

3. Gregoire Saucy, ART

4. Juan Manuel Correa, ART                                  

5. Franco Colapinto, Van Amersfoort    

6. Oliver Bearman, Prema

7. Jak Crawford, Prema

8. David Vidales, Campos

9. Wiliam Alatalo, Jenzer

10. Kaylen Fraderick, Hitech

20. Ayrton Simmons, Charouz Racing System    

22. Roman Staněk, Trident

24. Lazslo Toth, Charouz Racing System              

Nedojel: 23. Francesco Pizzi, Charouz Racing System      

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama