Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

FIA-F3 v Bahrajnu: První pole-position roku patří Fracovi Colapintovi. Staněk výborný druhý

První úspěch sezony F3 2022 si při dnešní kvalifikaci zasloužil nejlepším časem pilot nizozemské stáje Van Amersfoort, Franco Colapinto z Argentiny. Hned za hvězdou F-Renault a ELMS se ovšem zařadil výborně připravený Roman Staněk. Bude to jen a jen jezdec Tridentu, kdo tento víkend podrží české barvy – trojice Charouz Racing Systemu totiž kvalifikaci dokončila hloboko v poli poražených.

V 9:35h našeho času dnes vstoupila FIA-Formule 3 do sezony 2022, když se 30 vozů této třídy rozjelo do volného tréninku v rámci Grand Prix Bahrajnu. Zvláště dobře motivován se představil mladý Moravák Roman Staněk. Pilot, který ve formuli 3 pojede svou třetí sezonu, si zapsal první oficielní nejlepší čas roku, když jeho Trident-Dallara po 45 minutách byla o 2 setinky rychlejší, než vůz Gregoire Saucyho ze Švýcarska. Trochu zdrženlivěji vstoupili do nového ročníku jezdci Charouz Racing Systemu. Nejrychlejší z trojice české stáje byl ráno překvapivě Maďar Laszlo Toth před Francescem Pizzim a Ayrtonem Simmonsem. Na Staňka ztráceli kolem půldruhé sekundy, což ve vyrovnaném poli F3 znamenalo jen pozice v dolní třetíně.

O postavení na startu šlo v kvalifikaci o 5 hodin později. Trať byla každým kolem čistší a rychlejší. Netrvalo to ani 10 minut, než jezdci dosahovali jasně lepších časů, než dopoledne. Opět to ovšem byli Staněk se Saucym, kdo udával tempo úplně vepředu. Tentokrát to byl vůz stáje ART, který zavítal do boxů k výměně na česrtvé obutí s nejlepším časem – Staněk ztrácel na úřadujícího šampiona F-Renault Saucyho desetinku. Charouzův Pizzi byl se známým odstupem 1,4s 24., Toth se Simmonsem ztráceli ještě jednou tolik.

Poslední sérii rozhodujících útoků na pole-position poté zahájil s úspěchem Rus Alex Smoljar (MP), který zajel o 0,3s rychleji, než Saucy. Většina mladých talentů F3 ovšem do dění znovu zasáhla až těsně před koncem session. Na špičku se při tom posunula argentinská naděje Franco Colapinto (Van Amersfoort). Rozjetý Staněk na to odpověděl 2. časem před Sayucym.  S odstupem mála setinek následoval junior Renault Vicor Martins. Senzací kvalifikace se ale stal Ind Kuš Maini (MP), když s padnutím šachovnicového praporku zajel za polemena Colapinta a Staňka na 3. místo.

První dvacítku dělila pouhá sekunda – a borci Charouz Racing Systemu se do tohoto časového okna nedostali. Pizzi byl o 1,2s za polemanem 23., Toth se Simmonsem budou v sobotním sprintu tvořit poslední startovní řadu.  Jistě není zvláštním prorokem ten, kdo po této kvalifikaci shrne, že letos bude pro český tým velmi obtížné vůbec dojet pro body – o umístěním na stupni vítězů F3 ani nemluvě.

Do prvního závodu sezony vyrazí F3 v sobotu v 11:05h. FIA přihlouplé a nesportovní „otáčení výsledků“ ani letos neodstavila a tak se z nejlepšího startovního místa bude těšit 12. dnešní kvalifikace, Zak O´Sullivan z týmu Carlin.

Výsledek kvalifikace F3 v Bahrajnu:

1. Franco Colapinto, Van Amersfoort                    1:46,249s

2. Roman Staněk, Trident                                         1:46,314s

3. Kuš Maini, MP                                                        1:46,322s

4. Gregoire Saucy, ART                                             1:46,410s

5. Victor Martins, ART                                              1:46,412s

6. Juan Manuel Correa, ART                                   1:46,600s

23. Francesco Pizzi, Charouz Racing System       1:47,499s

29. Ayrton Simmons, Charouz Racing System      1:48,009s  

30. Lazslo Toth, Charouz Racing System               1:49,232s

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama