Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F3 v Zandvoortu: Sargeant a jeho dva novicové po těžké kvalifikaci

Po odřeknutí comebacku velké ceny Nizozemí roku 2020 se “nového Zandvoortu” konečne dočkali nejen piloti F1. Na mnoha místech silně modifikovanou trať  s její spektakulérní klopenou cílovou zatáčkou se dnes smělo vydat i 30 talentů FIA-formule 3. Při dopoledním volném tréninku si autodromu, který leží bezprostředně na břehu Nordzee, mladíci ovšem příliš neužili.

Session byla hned dvakrát přerušena červenou vlajkou, Nejdříve protože Američan Crawford zaneřádil “výletem mimo” asfalt šotolinou, podruhé kvůli nehodě domácího Van der Helma. Většina jezdců proto ujela jen málo nad 10 měřených kol a nakonec to byl Jak Crawford (Hitech), kdo byl před Rusem Smoljarem, Dánem Vestim (oba ART) a  lídrem celkového hodnocení Haugerem (Prema) z Norska nejrychlejší. Trojice jezdců Charouz Racing Systemu patřila bohužel mezi ty, kteří se nizozemským okruhem dopoledne nedokázali příliš spřételit. Zkušený Logan Sargeant byl o 1,4s pomalejší, nez Crawford, což znamenalo jen 20. pozici, nováčci Hunter Yeany a Zdeněk Chovanec ztráceli ještě více.  Ani Roman Staněk (Hitech), který před týdnem ve Spa poprvé směl na stupínek prvních tří, nestačil na spičkový čas.

Odpolední kvalifikace se dlouho odehrávala ve znamení duelu Haugera s překvapivě rychlým Davidem Schumacherem (Trident) a o dodatečné napětí se postaral Charouzův Rookie Yeany, když 5 minut před koncem zůstal stát na trati. Znamenalo to přerušení. Session tedy kulminovala v závěrečných 4 minutách, pro které si každý připravil svůj poslední útok. Ostřílený a chladný junior Red Bullu, Dennis Hauger šel do tohoto nerváku nejlépe naladěn a dokázal Schumacherovi v poslední sekundě vyrvat pole-position. Podobně dobře finišoval junior Renaultu Victor Martins (MP) a zajel 3. čas. Haugerův velký soupeř v ohledu na boj o titul, Australan Doohan se posunul kupředu na 4. míisto, za ním budou v neděli startovat z výhodných pozic Novalak, Collet, Crawford a Smoljar.

Logan Sargeant nakonec vykouzlil na trať alespoň 11. čas, ostatní zástupci “českých barev” ale nevykročili do “víkendu u moře” zrovna slibně: Staněk stačil jen na 20. místo a nováčci Charouz Racing Systemu Yeany s Chovancem budou nedělní stratovní pole pouze uzavírat. Nastoupit uprostřed sezony do rozjetého šampionátu je prostě velmi složitá záležitost…

Text: Roman Klemm
Foto Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama