Po nucené dvouleté přestávce se organizaci kolem bývalého šéfa týmů F1 a F2, Giancarla Minardiho přeci jen podařilo, uspořádat 5. vydání jeho „Minardi Days“ na okruhu Grand Prix v Imole. Volné ježdění po Autodromo Enzo é Dino Ferrari, které kdysi začalo, jako jakási malá reminiscence na Minardiho zašlé „velké časy“ v mezinárodním sportu, se vyvinulo v jeden z největších historických podniků Itálie. Nebylo tedy divu, že po sportu vyprahlí fandové, jezdci a majitelé skvostů na čtyřech kolech ve velkém počtu využili této akce koncem horkého července 2021 k účasti.
Paddock byl k prasknutí naplňen především vozidly velkých italských značek jako Minardi, Ferrari, Osella, Tecno, Stanguelini, Abarth, Dallara a Alfa Romeo. V sobotu večer se konala aukce historických závodních vozů a zastoupeni byli i velcí dealeři a restaurátoři veteránů, jako Autoluce z Modeny a Venturelliauto z Maranella. Kdo tedy chtěl, ten si z Imoly domů nevezl jen modýlek, ale třeba i Ferrari v hodnotě několika milionů.
Kdo neměl tolik peněz s sebou, ten se mohl bez problémů „obohatit“ alespoň autogramy velkých italských jezdců. Ukázat se při „Minardi Days“ je totiž jakési „must“ pro všechny domácí pamětníky a tak se po paddocku a po boxech potulovali například Bruno Giacomelli, Dr. Siegfried Stohr, Carlo Facetti, Riccardo Patrese, Jarno Trulli, Emanuele Pirro, Pierluigi Martini, Nicola Larini, Alex Caffi, Giovanni Lavaggi, Luca Badoer, Gianni Giudici, Alessandro Nannini, Ivano Capelli – a pravděpodobně i další, na které autor „nenarazil“… S těmito dojmy se pak v neděli ze slunečné Imoly vydal na přecpanou autostradu směrem studené střední Evropy.
Text a foto: Roman Klemm