Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

reklama

F3 v Le Castelletu: Sargeant bojoval o vítězství, nakonec na pěkném 4. místě

V zábavné honičce formulí 3 po okruhu Paula Ricarda u Le Castelletu se po 20 kolech prosadil Rus Alexander Smoljar. Logan Sargeant dojel české stáji Charouz Racing System 4. místem pro velmi dobré body.

Pole-position v sobotu ráno připadla 12. včerejší kvalifikace, Calanovi Williamsovi z týmu Jenzer. Zkušený Logan Sargeant ovšem na svou příležitost číhal ze třetího místa. Další dva piloti českého týmu, Enzo Fittipladi s Reshadem de Gerusem, směli vyrazit jen z dolní poloviny pole, což za normálních okolností postup mezi top 10 téměř vylučovalo.

Williams využil svého prvního startovního místa velmi dobře a do esíčka, které se před 35 lety stalo osudným Elio de Angelisovi, dosprintoval po startu jako první. Těsně před podobně rychlým Sargeantem. Za nimi se Aymu Iwasa (Hitech), Juan Manuel Correa s Alexandrem Smoljarem (oba ART) a opětně poněkud váhající David Schumacher. Fittipaldi držel úvodem závodu 20. pozici, De Gerus byl 27.

Senzačně naladěný Logan Sargeant šest kol pozoroval lídra, přičemž nikdy nesměl spustit z očí ani nebezpečného Iwasu za sebou. Pak udeřil. Začátkem 7. kola brzdil před první zatáčkou později než Williams a převzal pro Charouz Racing System vedení! Obraz v jeho zpětných zrcátkách se proto ale nezměnil, protože také junior Red Bullu Iwasa brzy předjel modrý vůz Jenzer Motosrportu. Japonec poté Američana neúnavně atakoval, přičemž byli po 9 z 20 kol sprintu i Williams, Smoljar, Martins, Correa a Novalak pořád ještě vzájemném závětří. Každý z nich mohl vyhrát.

V příštím kole se Iwasa skutečně probojoval před Sargeanta – teď byl on „zajícem“ se čtyřmi hladovými „lovci“ za zády. Correa totiž již nedokázal tempo nejrychlejších udržet. Šest kol před koncem postoupil na 3. pozici před Williamse Rus Smoljar a o dvě kola později se jezdec domácího ARTu úspěšně vrhl i na Sargeanta, což Američana tak rozhodilo, že hned ztratil i 3. místo vůči Martinsovi a Williamsovi.

Netrvalo to dlouho a Smoljar s Martinesm za sebou nechali i Japonce Iwasu, na kterého komisaři navíc uvalili pětisekundovou penalizaci za opuštění trati.

Závěrečná kola patřila duelu o vítězství mezi juniorem Renaultu Victorem Martinsem s chráněncem SMP Racingu, Smoljarem. V posledním kole to byl skutečně výborný Alexander Smoljar, kdo si povedeným manévrem zajistil první místo v jednom z nejlepších závodů éry „moderní F3“. Logan Sargeant dojel Charouz Racing Systeu těsně za polemanem Williamsem pro dobré čtvrté místo před domácím Novalakem a sílícím Correou.

Překvapivě bez šťávy zůstali favorité, kteří ovládli včerejší kvalifikaci: Frederik Vesti dojel jen 15. a Dennis Hauger 9. Ještě horším výsledkem skončil první francouzský závod pro Reshada de Geruse (19.) a Enza Fittipaldiho (21. Ještě dnes ovšem dostanou příležitost k nápravě: druhý sprint vystartuje 16:40h.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama