Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Baku: Beckmann bude muset hodně předjíždět

Jen dva týdny po velké ceně Monaka doprovází šampionát FIA-F2 svou „velkou sestru“ formuli 1 znovu do ulic: startuje totiž v metropoli Ázarbajdžánu, v Baku. Také zde čeká piloty městský okruh – i když s dlouhou rovinkou – a tak by měli být všichni po dobrodružství v Monte Carlu na úzké a pomalé zákruty dobře připraveni.

Ohledně obsazení kokpitu došlo k jediné změně: Mladý Ital Matteo Nannini, který po prvním podniku roku opustil německou stáj HWA „aby se soustředil na F3” zakotvil u týmu Campos Racing, kde vystřídal Gianluciu Petecofa. Brazilec nebyl se servisem Španělů očividně příliš spokojen…

Ve volném ranním tréninku dokázal na svou překvapivě dobrou formu z Monaka navázat Ralph Boschung. Pilot týmu Campos byl dlouho nejrychlejší a teprve těsně před nedobrovolným koncem session ho na špičce vystřídal Juri Vips (Hitech). Trénink totiž musel být předčasně ukončen po havárii Izraelce Nissanyho (DAMS), protože jeho vůz blokoval trať. Vpředu byli i další „mistři ulic”: dobré výsledky z Monaka potvrdili špičkovými časy jak Théo Pourchaire, tak i Oscar Piastri. Mezi ně se vloudil Robert Shwartzman. Z pohledu Charouz Racing System bylo 8. místo jedničky Davida Beckmanna jistě příjemnou podívanou. Zvláště proto, že Němec na této trati startoval poprvé. Druhý vůz české stáje s Brazilcem Guilherme Samaiou v kokpitu zajel 18. čas.

Kvalifikace se jela 3 hodiny po volném tréninku a obejít se musela bez Nissanyho, jehož vůz mechanici nedokázali včas opravit. Po tradiční první sérii pokusů o rychlé kolo, tedy před přezutím na čerstvé pneumatiky, se na špičce srovnali Marcus Armstrong (DANMS), Christian Lundgaard (ART), Théo Pourchaire (ART), Liam Lawson (Hitech) a Juri Vips. Beckmann visel na 14., Samaia na 18. pozici. Němec přitom na provizorní pole-position ztrácel jen 0,8 sekundy.

S čerstvými pneumatikami Pirelli P Zero na jeho Red Bullem sponzorované Hitech-Dallaře to byl Liam Lawson, kdo vyrval Vipsovi první místo a překvapilo, že se již nikomu nepodařilo jeho čas 1:54,217 zlepšit. Maličký chlapec z Nového Zélandu tedy v nedělním hlavním závodě dostane příležitost odplaty za dikvalifikaci po vítěztví v monackém sprintu. Juri Vips ho doplní v kompletní první stratovní řadě Red Bull-Hitechu, za nimi budou před dlouhým sprintem do první zatáčky číhat Oscar Piastri s Théo Pourchairem, dále Daniel Ticktum s Marcusem Armstrongem. David Beckmann si dokázal lehce polepšit na 13. pozici, zatímco jeho kolega Samaia porazil pouze chronického zametače pole, Itala Alessia Deleddu.

Do prvního sprintu v sobotu zítra v 9:25h našeho času ovšem jako první vystartuje 10. Muž dnešní kvalifikace – a tím je Robert Shwarztman. Na lepší výsledky čeká i Charouz Racing System. Pomoci tomu může i dlouhá rovinka na okruhu v Baku, která zejména pro Beckmanna znamená plamínek naděje v honbě za body.

Výsledek kvalkifikace F2 v Baku:

1. Liam Lawson, Hitech                                                1:54,217s

2. Juri Vips, Hitech                                                       1:54,355s    

3. Oscar Piastri, Prema                                                1:54,508s    

4. Theo Pourchaire, ART                                             1:54,639s    

5. Daniel Ticktum, Carlin                                              1:54,830s    

6. Marcus Armstrong, DAMS                                       1:54,914s    

7. Ralph Boschung, Campos                                       1:54,962s        

8. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                                      1:55,112s    

9. Jehan Daruvala, Carlin                                             1:55,122s    

10.Robert Shwartzman, Prema                                    1:55,161s    

13. David Beckmann, Charouz Racing System           1:55,336s   
20. Guilherme Samaia, Charouz Racing System       1:57,793s 

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama