Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

reklama

F2 v Monaku: Na Charouz Racing System čeká v Monaku po kvalifikaci těžký víkend

Teprve sedmnáctiletý Théo Pourchaire v monacké kvalifikaci potvrdil, že je ohromným talentem motoristického sportu. Mladík, který teprve před dvěma lety s týmem Antonína Charouze vyhrál německý šampionát F4, se minulý rok tak dobře uvedl ve formuli 3, že mu zodpovědní Renaultu hned umožnili postup do formule 2. A Théo je v kvalifikaci do nejdůležitějšího podniku roku nezklamal. Oba vozy Charouz Racing System nebudou mít snadné, aby v Monte Carlu dosáhly na body. Dosažený 13., respektive 20. čas Beckmanna se Samaiou a k tomu úzké uličky knížectví neumožňující předjetí, jsou špatným vstupem do zbytku víkendu.

Volný trénink

Týmům F2 sice dala FIA místečko v rámcovém programu noblesní Grand Prix de Monaco, piloti za to ale museli zaplatit skutečností, že se v tréninku a kvalifikaci příliš neohřáli. Po pouze 45minutovému volnému tréninku ve čtvrtek ráno následovaly dvě kraťoučké 16minutové kvalifikační sessions, při kterých bylo pole rozděleno na dvě části.

Mnoho jezdců se vrhlo do ulic na Cote d`Azur v závodním tempu poprvé, o to byl jejich úkol těžší. Smůlu měli v tomto ohledu Japonec Sato (Trident), jehož vůz zůstal již po 3 kolech s defektem stát, Brazilec Petecof (Campos), kterému se brzy poté porouchal motor a druhý jezdec Tridentu Viscaal, který to s dravostí poněkud přehnal a po dvanácti kolech tvrdě „políbil“ svodidla.

Nejrychleji se pochopitelně jezdilo až v závěru tréninku a nejlepší (z jeho pohledu bezpodmínečně nutnou) motivací sám sebe obdaroval Rus Robert Shwartzman (Prema). O relativně nekonečných 5 desetin pomalejší byli Daniel Ticktum (Carlin) s Juri Vipsem (Hitech). Piloti Charouz Racing System David Beckmann a Guilherme Samaia pojali trénink na místech 16. a 17. opatrně. Němec ztrácel na Shwartzmana 1,9s, Brazilec 2,7s.

Kvalifikace

Hned po poledni tedy vyrazilo 11 vozů sudých startovních čísel na trať, aby si to rozdaly o pořadí, ve kterém budou startovat do sobotního hlavního závodu. Za Charouz Racing System to byl David Beckmann. Pole position měl získat jezdec s nejrychlejším časem obou skupin, jezdci za ním pak jeli o pozice na startovním roštu. Dráha opět zrychlovala kolo od kola a o výsledku rozhodly až závěrečné sekundy.

Ve svém předposledním kole se na špičce usadil mladý Francouz Théo Pourchaire (ART), jen aby ho v příštím kole za sebe odsunul Juri Vips, Pourchaire ale ještě měl poslední pokus před sebou a využil ho výborně: časem 1:20,985s byl suverénně nejrychlejší ze skupiny A – o celé 0,4s před Oscarem Piastrim (Prema), který se dokázal posunout na 2. místo před. Beckmann ztrácel na bývalého mistra německé F4 1,6s, což znamenalo 7. čas a tím tedy sedmou startovní řadu.

Výsledek skupiny A:
1. Théo Pourchaire, ART                                   1:20,985s
2. Oscar Piastri, Prema                                     1:21,443s
3. Juri Vips, Hitech                                             1:21,523s
4. Roy Nissany, DAMS                                      1:22,102s 
5. Felipe Drugovich, UNI Virtuosi                       1:22,131s
7. David Beckmann, Charouz Racing System   1:22,585s

Druhá skupina, obsahující Charouzova jezdce Samaiu, vyrazila do své kraťoučké kvalifikace o 5 minut později. Bylo to ovšem zase až koncem session, kdy se přední jezdci začali přibližovat Pourchairově času. Tentokrát to byli především Robert Shwartzman s Danielem Ticktumem, kdo se přetahoval o špičku. Nakonec se prosadil Rus – překvapilo ale, že mu na Pourchaireho výkon chybělo podstatných 0,4s. Na sobotní pole-position se tedy postaví mladý junior Renaultu.

Druhou startovní řadu vytvoří společně s Piastrim Daniel Ticktum, třetí Vips se senzačně rychlým jezdcem Campos Racingu, Ralfem Boschungem. Švýcar tedy ve své skupině dokázal pokořit nejen favorizovaného Dána Lungaarda (ART) i zkušeného Číňana Zhoua (UNI Virtuosi). Guilherme Samaia stačil s odstupem 2,8s jen na 10. místo své skupiny před velmi pomalým Alessiem Deleddou. Ital ztrácel na Pourchaireho více, než vyžadovaných 7% a bude zajímavé sledovat, zda ho FIA vůbec připustí ke startu.

Výsledek skupiny B:
1. Robert Shwartzman, Prema                                1:21,4035s
2. Daniel Ticktum, Carlin                                         1:21,589s
3. Ralph Boschung, Campos                                   1:21,854s
4. Christian Lundgaard, ART                                    1:22,877s 
5. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi                                  1:22,912s
10. Guilherme Samaia, Charouz Racing System     1:24,302s

Do prvního sprintu víkendu startuje formule 2 v pátek, v 11:45h. Na start se prvních 10 kvalifikace postaví v opačném pořadí – nejlepší startovní pozice tedy připadne bez jakékoliv zásluhy čínskému junioru Renaultu, Zhouovi.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama