Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

reklama

Testy F3 v Jerezu: Hodně najetých kilometrů a nejrychlejší kolo pro českou stáj

Po prvním závodním víkendu seriálu FIA F3 v Barceloně zůstali členové českého týmu Charouz Racing System ve Španělsku, aby jezdci absolvovali dvoudenní testy v Jerezu. Po solidním bodovém přídělu z úvodní zastávky šampionátu tak byla možnost ještě více optimalizovat „technický balíček“ pro zbytek letošní sezóny.

Česká stáj v Jerezu představila pouze dva jezdce. Logan Sargeant se testů nemohl účastnit kvůli závazkům, které měl ještě z doby, než podepsal smlouvy s Charouz Racing System. Tým se tak spoléhal na duo Enzo Fittipaldi a Reshad De Gerus. Nutno říct, že to byly velmi plodné dva dny. Brazilec ukázal velký potenciál, když zajel třetí nejrychlejší kolo z celého testu. Jeho francouzský kolega z ostrova Réunion se díky dalším zkušenostem opět posunul o stupínek výše.

Enzo dosáhl ve čtvrtek dopoledne času 1: 29,060 a vylepšil tak čas 1: 30,324, které zajel o den dříve. Reshad ve středu stanovil čas 1: 31,704, zatímco druhý den ráno se posunul svým nejlepším kolem na 1: 29,959. Později se jezdci zaměřili na delší jízdy na střední směsi pneumatik Pirelli P Zero. Celkové počitadlo kol mezi dvěma dny dosáhlo na číslo 251, což znamenalo více než 1100 kilometrů.

Seriál FIA Formule čeká druhá zastávka 25. – 27. června v Le Castellet ve Francii. Je zřejmé, že český tým tam bude velmi dobře připraven.

Antonín Charouz, majitel týmu, uvedl: „Tyto testy v Jerezu byly dobrou příležitostí k okamžitému návratu na trať. Navázali jsme tak na to, co jsme se o autech dozvěděli během víkendu v Barceloně. Logan s námi sice nemohl být kvůli předchozím závazkům, ale díky Enzovi a Reshadovi jsme byli velmi produktivní. Oba tyto dny maximálně využili, protože Enzo vynechal všechny předsezónní testy a Reshad je v seriálu F3 nováček. Enzovy časy na nás zapůsobily, u Reshada pak jeho další pokrok směrem kupředu. Nyní máme několik týdnů, abychom se připravili na další zastávku šampionátu v Le Castellet. Musíme analyzovali všechna data, která jsme jsme získali během pobytu ve Španělsku.“

Reshad De Gerus řekl: „Testy pro mě byly velmi pozitivní, naučili jsme se spoustu věcí a udělali jsme další krok vpřed. Máme dobrou dynamiku, musíme tímto způsobem pokračovat. Děkuji celému týmu za dobrou práci a za podporu, která mi byla poskytnuta k tomu, abych se zlepšil. Těšíme se na další závody.“

Enzo Fittipaldi vysvětlil: „Testy v Jerezu byly velmi produktivní. První den jsme se trochu potýkali s vyvážením, ale já a můj inženýr jsme společně pracovali na zlepšení, což se nakonec podařilo. S novými pneumatikami to hned nebylo takové, jaké jsem si přál, ale věděli jsme, že máme potenciál být konkurenceschopní. Druhý den se začínal s novými sety, my jsme skončili třetí, to je velmi pozitivní. Jsme rychlí, děláme velký krok vpřed a jsem z toho opravdu šťastný. Těším se na okruh Paula Ricarda, jsem si jistý, že odvedeme dobrou práci.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama