Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

reklama

V Barceloně začala sezóna F3: Charouz Racing System bral dobré body

Na okruhu v Barceloně, kde o uplynulém víkendu začala sezóna FIA F3, získala česká stáj Charouz Racing System více bodů, než za celou loňskou sezónu. A to nejen díky novému formátu se třemi závody během jediného víkendu. Logan Saergant, Enzo Fittipaldi i nováček Reshad de Gerus ukázali potenciál a potvrdili důvody, proč je tým angažoval.

Hned první závod ukázal, proč je Logan Saergant v Charouz Racing System. Čtvrté místo znamenalo pro tým ze Žebráku velmi solidní přísun bodů. Ve třetím závodě pak bral další za devátou příčku. A mohlo být ještě lépe, kdyby ho hned v úvodu druhého závodu nevyřadila kolize, za kterou nemohl.

Američan tak už jen od mechaniků sledoval, jak si na trati počíná jeho týmový parťák Enzo Fittipladi. Díky dvanáctému místu z prvního měření sil totiž Brazilec startoval z pole position. Vnuk dvojnásobného mistra světa f1 Emersona se rval jako lev a dokonce bojoval o vítězství. Jakékoli ambice však bohužel zhatil David Schumacher, který oba monoposty ze závodu vyřadil. Pro Enza sice víkend nepřinesl body, přesto zaslouží uznání. Vždyť páteční volný víkend znamenalo vůbec první seznámení s monopostem Charouz Racing System, protože smlouva mezi ním a týmem byla podepsána až po předsezónních testech.

Nováček v seriálu F3, Resah de Gerus, ukázal obstojnou rychlost. Mladík z ostrova Réunion v každém závodě viděl šachovnicový praporek v cíli, což byl první postupný cíl. Zázraky od něj nikdo čekat nemohl, v jeho případě šlo v Barceloně hlavně o zisk co největšího množství zkušeností. Přitom dvacáté, třinácté a třiadvacáté místo v poli třiceti monopostů vůbec není špatným počinem.

Další závodní víkend je na plánován na 26.-27. června, kdy se pojede na francouzském okruhu Le Castellet. Charouz Racing System se ale samozřejmě představí i v Jerezu na dvoudenních testech 12.-13. května.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „S prvním víkendem seriálu F3 jsme docela spokojeni, protože jsme díky Loganovi, který byl od začátku konkurenceschopný, získali slušný počet bodů. Přesto jsme malinko zklamáni ze smůly, kterou nám přinesl druhá závod. Až už šlo o Logana, ale také o Enza, který měl závod skvěle rozjetý. Bodu z Barcelony mohlo být tedy klidně více. Jsem rád, že Reshad kolo od kola rostl, nedělal chyby. Nejdůležitější bylo, aby dokončil závody a nasbíral zkušenosti, takže cíl splnil. Nyní máme před sebou dva dny testování v Jerezu, abychom vše doladili na další závody ve Francii.“

Reshad De Gerus tvrdil: „Tento víkend jsem se toho hodně naučil a máme jasno představu, kde se musíme zlepšit. Od kvalifikace jsem čekal trochu víc, na tom musím hodně zapracovat a v Jerezu se pokusit vylepšit kvalifikační nastavení vozu. Pokud bych se po kvalifikaci dostal na startovním roštu výše, vím, že moje závodní tempo je dobré. Věřím, že mohu získávat body.“

Enzo Fittipaldi vysvětlil: „Do Barcelony jsem dorazil na poslední chvíli těsně před volným tréninkem, kvalifikace jsem zajel po několika kolech v monopostu. Bylo to těžké, ale odvedli jsme skvělou práci. Ve druhém závodě jsem bojoval o vítězství. To, co se stalo, bylo velmi nešťastné. Ale ukázali jsme, že máme tempo a můžeme vyhrávat a získávat pódia. To je velmi důležité. Těším se na další závody!“

Logan Sargeant uvedl: „První víkend F3 máme za sebou a myslím si, že jsme měli na víc, než kolik jsme toho nakonec dokázali. Uděláme několik malých změn, které mi mohou zejména v závodě pomoci, což bude, jak věřím, znamenat do budoucna zlepšení. Děkuji Charouz Racing System za příležitost. Těším se na další závodní víkend!“

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama